Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Александър Цветков: Няма никаква опасност малките населени места да останат без директно транспортно обслужване 17.11.2010
Голям размер

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков и председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Иван Вълков представиха днес новите предложения свързани със Закона за автомобилните превози.

Министър Александър Цветков заяви, че няма никаква опасност малките населени места да останат без директно транспортно обслужване до по-големите градове. Тази транспортна схема ще направи превозите по-сигурни, по-рентабилни и ще осигури истинска конкуренция между превозвачите, от което ще спечели пътника, каза още министър Цветков.

Председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Иван Вълков обяви основните промени, които се предвижда да бъдат направени между първо и второ четене на Закона за автомобилните превози.

Предложения, които отпадат:

  • Републиканската транспортна схема да включва автобусни линии с крайни и междинни спирки само в градове с население над 30 000 души.
  • Превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема да се възлагат с конкурс от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Предложения, които ще бъдат направени между първо и второ четене на Закона за автомобилните превози:

  • С наредбата по чл. 18 от сега действащия закон ще бъдат определени и интервалите между спирките на линиите по едно и също направление, като в Допълнителните разпоредби ще бъде дадено определение за направление

Чрез това предложение се вменява законово задължение за определяне на интервали между спирките на линиите по едно и също направление от Републиканската транспортна схема. Всички договори остават в сила до тяхното изтичане в съответствие с разпоредбите на Регламент (ЕО) № 1370/2007.

Определянето на интервали ще премахне дублирането на линии, ще подобри обслужването по линиите, както и ще повиши и гарантира безопасността при извършването на превозите. Възлагането на линиите ще продължи да се извършва от общините.

  • Превозите по автобусни линии ще се възлагат след проведена процедура по Закона за концесиите или Закона за обществените поръчки и в съответствие с Регламент (ЕО) № 1370/2007 на Европейския парламент.

По този начин ще се гарантира прилагането на регламента на ЕС, с което се постига уеднаквяването на критериите за провеждане на процедурата по възлагане, които са ясно и категорично разписани в Закона за концесиите и Закона за обществените поръчки. По този начин ще се гарантира и равнопоставеност на всички превозвачи.

За информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 620
e-mail:
kvardev@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed