Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Правителството одобри спешни мерки за ускоряване на електронното управление 23.02.2011
Голям размер

Спешни мерки за ускоряване на електронното управление одобри днес Министерският съвет. Докладът бе предложен от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) в изпълнение на правителствено решение № 619 от 2010 година. То предвиждаше всички министeрства и агенции да осигурят информация за броя на услугите, които предоставят и възможностите те да бъдат електронни. 

Тридесет и два процента от административните структури са подали данни, като  седемдесет и четири процента от тях са определили услугите с най-висок обществен ефект. Дванадесет процента не предоставят услуги на гражданите и бизнеса по Закона за администрацията, 4 на сто от ведомствата са заявили, че спецификата на услугите, които предоставят, не позволява те да бъдат електронни. Два процента от анализираните администрации отчитат, че предоставянето на услугите им по електронен път не води до реализиране на съществени икономии или приходи за бюджета.

Ведомствата са посочили, че са им необходими между 5 000 лв. и 100 000 лв, за да реализират електронни услуги за срок между 12 и 18 месеца. Тези средства обаче не са предвидени в бюджетите на организациите.

МТИТС предлага в доклада спешни мерки за ускорено развитие на електронното управление, които ще залегнат в пътната карта за реализиране на наскоро приетата стратегия. Пътната карта е в процес на съгласуване и предстои да бъде внесена за приемане от МС най-късно през април.

Една от предложените мерки е опростяване на нормативната уредба. Първата стъпка вече бе направена с приемането на изменения в наредби към Закона за електронното управление Това ще съкрати значително времето за пускането в експлоатация на е-услуги в администрацията. Срокът за актуализация на правната рамка в областта на електронното управление е 2012 г.

Разширяване на функциите на Съвета за административна реформа в посока координация на електронното управление е част от пакета мерки. До края на 2012 година трябва да бъдат реализирани приоритетни комплексни административни електронни услуги за гражданите и бизнеса. От юни 2011 до  2013 г. трябва да започне поетапно внедряване на електронния документооборот в администрациите.

 

За информация:
Емилия Филчева, Пресцентър
,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 434
e-mail:
ephilcheva@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed