Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Всички проекти по програма ИСПА в сектор транспорт ще бъдат приключени до края на 2012 г. 25.01.2012
Голям размер

Всички проекти, които се финансират по европейската програма ИСПА в сектор транспорт ще бъдат завършени до края на годината. Това стана ясно от отчета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, който беше представен по време на Комитета за наблюдение на програмата.

През изминалата година бяха положени сериозни усилия за осигуряване на необходимия финансов ресурс за завършване на двата най-големи инфраструктурни проекта – моста над река Дунав при Видин-Калафат и железопътната линия Пловдив-Свиленград. Проектът за изграждане на автомагистрала Люлин приключи успешно и беше пуснат в експлоатация на 15 май 2011 г.

По проекта за изграждане на Дунав мост 2 са изпълнени 72% от строително-монтажните работи. Разплатените средства са в размер на 90,8 млн. евро (86% от договорната сума). По втория договор - за изграждане на прилежащата инфраструктура, са изпълнени 87% от строителните дейности, а разплатените средства са в размер на 48 млн. евро (77% от договорната сума). Очаква се проектът да приключи до края на месец ноември 2012 г. 

Значителен е напредъкът и по жп проекта Пловдив-Свиленград. В края на месец декември на миналата година беше подписан Акт № 15 за двата лота (Крумово-Първомай и Първомай-Димитровград). Към момента физическото им изпълнение е завършено изцяло. Разплатените средства по Лот 1 са в размер на 93,6 млн. евро, което представлява 94% финансово изпълнение на договора, а по Лот 2 – 61,8 млн. евро, или 91% финансово изпълнение. Останалата част от трасето по направлението Пловдив – Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма „Транспорт”, като вече има подписани договори за изпълнение.

Като значителен успех в сектор транспорт бе отчетено и завършването и пускането в експлоатация на Автомагистрала „Люлин”. Равносметката на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията от проектите, финансирани по ИСПА към края на 2011 г. показва, че са изградени 20 км магистрала, 18 пътни мостове, 3 тунела, 3 пътни възела, 5 подлеза, 11 подпорни стени, 15 укрепителни стени, 32 водостока, 47 км единична железопътна линия, 20 км двойна железопътна линия, 85 км контактна мрежа, 2 тягови подстанции, 13 железопътни подлеза и 13 железопътни надлеза.

 

За информация:
Милан Мартинов,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: +359 2 9409 625/301
e-mail:
mmartinov@mtitc.government.bg;
press@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed