Днес Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) обяви обществена поръчка за изпълнение на основните дейности по проект „Подобряване на административното обслужване на потребителите чрез надграждане на централните системи на електронното правителство”. Проектът е на стойност почти 12 милиона лева и се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от ЕС. Това е вторият голям проект в областта на е-управлението, който се финансира с европейски средства и се изпълнява от МТИТС.
Реализацията на електронната идентификация на всички български граждани е една от основните задачи на проекта. Предвижда се системата да се използва за удостоверяване на самоличността пред институциите и при използването на електронни услуги, предоставяни от администрацията и бизнеса. Системата трябва да позволява да бъде свързана с използваните в Европейския съюз системи за идентификация като европейска карта за гражданите и европейска здравно-осигурителна карта.
Платформата трябва да поддържа два типа електронни подписи: неквалифициран, който ще се ползва за регистрация и квалифициран - за официални цели (примерно пред съдебната система или други държавни органи).
Услугата за електронна идентификация трябва да бъде вградена в карта с чип.
Една от дейностите на проекта е свързана и с разработване на платформа за текстови съобщения (SMS) между системата на електронното правителство и гражданите и бизнеса. Чрез нея администрацията ще изпраща уведомителни и напомнящи SMS съобщения и ще предоставя статистика в реално време за извършените транзакции.
Ще бъде създадена и централизирана система за обществено допитване, като един от механизмите за демократично ориентирано вземане на решения с участието на гражданите и бизнеса.
Документацията е разделена на осем обособени позиции:
№ 1: „Създаване на регистър за електронна идентичност на потребителите” на максимална стойност 2 022 733,33лв. без ДДС;
№ 2: „Надграждане на единната среда за обмен на електронни документи и внедряване на централна документооборотна система” – до 1 318 950,00 лв. без ДДС;
№ 3: „Изграждане на централизирана система за мониторинг и управление на информационната сигурност и оперативна съвместимост. Надграждане на националния портал на електронното управление с функциите на Единното звено за контакт” – до 2 024 178,50 лв. без ДДС;
№ 4: „Разработване на централна система за мобилна нотификация и информационно-справочна дейност за гражданите и бизнеса” 777 233,33 лв. без ДДС;
№ 5: „Изграждане на централизирана и интегрирана в администрациите система за демократично ориентирано вземане на решения с участието на гражданите и бизнеса” – до 1 474 700,00 лв без ДДС;
№ 6: „Централизирана система за управление на комуникационната и хардуерна инфраструктура посредством прилагане на съвременни технологии, платформи и консолидация чрез виртуализация” – до 774 616,67 лв. без ДДС;
№ 7: „Разработване на унифицирани изисквания към центровете за съхранение на особено чувствителна информация в съответствие с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност” - 753 750,00 лв. без ДДС;
№ 8: „Оценка и контрол на качеството” 354 166,67 лв. без ДДС
Офертите ще се приемат в рамките на 52 дни.
Очаква се до края на март да комисията да е готова с класирането на кандидатите по другия голям проект, който беше обявен в края на 2011 г. - «Развитието на административното обслужване по електронен път», който е на стойност 18 милиона лева.
За информация: Емилия Филчева, Пресцентър, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията Тел: 02/ 9409 434 0887 884 880 e-mail: ephilcheva@mtitc.government.bg e-mail: press@mtitc.government.bg
|