Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Българската страна договори почти двойно увеличение на грузинските разрешителни за български превозвачи 14.05.2012
Голям размер

Българската страна договори почти двойно увеличение на грузинските разрешителни за български превозвачи. След проведени преговори бе съгласувана окончателната квота от разрешителни за 2012 г., като от 800 универсални разрешителни (валидни за транзитни и двустранни превози), разрешителните бяха увеличени на 1500. Също така беше увеличен броя на разрешителни за/от трета страна от 150 на 200.

Увеличението на квотата стана по време на заседание на Смесената българо-грузинска комисия по международен автомобилен транспорт, която се състоя в София в периода 9 – 10 май 2012 г. Основната тема на заседанието бе използването на разрешителни за международни автомобилни превози от превозвачите на двете страни. Срещата се проведе под ръководството на изпълнителния директор на ИА „Автомобилна администрация” Валентин Божков и директора на грузинската Агенция „Автомобилна администрация” Михеил Кхмаладзе. На форума присъстваха и представители на двете агенции, както и на асоциациите по международен автомобилен транспорт на България и Грузия.

По време на срещата българската делегация поиска от грузинската страна да бъдат разяснени причините за въведеното през януари тази година значително увеличение на глобата, за липса на грузинско разрешително при влизане на територията на Грузия от 500 грузински лари на 5 000 грузински лари за разрешително. Грузинската страна поясни, че съгласно тяхното национално законодателство глобата се налага не само на българските, а на всички чуждестранни превозвачи, които са нарушили разпоредбите на съответните двустранни спогодби, в областта на международния автомобилен транспорт. Високата глоба е въведена с цел да се спазват разпоредбите относно разрешителните режими. Досегашната практика е показала, че повечето превозвачи не правят заявки и не се снабдяват с необходимите разрешителни, като предпочитат да заплащат на мястото ниската глоба и да си спестяват формалности, но това представлява нарушение на разрешителните режими.

Същевременно българската страна продължава да прилага по-строгите правила при разпределението на разрешителните с оглед тяхното предоставяне само на превозвачи, които действително са направили резервации и ще осъществяват превози.

Принципната договореност за увеличаване на квотата от грузински разрешителни, която бе крайно недостатъчна за нуждите на българските автомобилни превозвачи, бе направена по време на официалното посещение на министър-председателя Бойко Борисов и министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в Грузия и Армения през месец април тази година.

 

 

Костадин Вардев,
Пресцентър, МТИТС
Телефон: 02/ 9409 620/301
E-mail: kvardev@mtitc.government.bg
E-mail: press@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed