Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Московски: БДЖ започва подготовка за купуване на нови влакове със средства от ОП „Транспорт“ 05.06.2012
Голям размер

Нови пътнически влакове ще бъдат купени през 2014 г. с европейско финансиране.  Това става възможно след като министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски предложи БДЖ „Пътнически превози“ да стане бенефициент по приоритетна ос 5 на Оперативна програма „Транспорт“. „Нашата страна трябва да положи усилия да модернизира и извади от тежката криза своя железопътен транспорт“, каза министър Московски по време на Комитета за наблюдение на европейската програма. По думите му един от механизмите за модернизация на БДЖ е закупуването на нов подвижен състав, което може да стане чрез структурните фондове на ЕС.

„Заедно с инвестициите в железопътната инфраструктура, купуването на нови влакове ще даде съвсем нов европейско облик на българската железница“, каза Московски. Компанията започва подготвителни действия, за да може в началото на следващия програмен период 2014-2020 да проведе тръжната процедура за купуване на нови влакове. „Надявам се сроковете да бъдат съкратени и БДЖ да успее да направи търговете още следващата година“, каза министър Московски.

Представителите на Европейската комисия подкрепиха българското предложение за включване на БДЖ „Пътнически превози“ като бенефициент на програмата. „Ще дадем възможност на компанията да се възползва от европейското финансиране и да се превърне в модерна и работеща структура“, каза Йорон Ван Ол от дирекция „Регионална политика“ на Еврокомисията. По думите му този проект ще стабилизира БДЖ.

Екипът на МТИТС работи усилено през последните месеци за проучване на възможностите за получаване на европейско финансиране за нов подвижен състав. Проведени бяха срещи с експерти от инициативата Jaspers, които дадоха препоръки и изразиха готовност за дългосрочна техническа помощ на министерството. В процес е проучването и на европейския опит при подготовката и изпълнението на подобни проекти.

По време на Комитета за наблюдение беше решено да започне и строежа на столичното метро до от Младост 1 до Бизнес парка. “Това става  възможно благодарение на спестените средства от проведени тръжни процедури“, каза министър Московски. По думите му до сега са спестени около 55 млн. евро, които могат да бъдат инвестирани в новата линия. Отсечката ще има 3 станции, дължината й е около 2,8 км и ще бъде изградена до края на програмния период“, допълни министърът. От „Метрополитен“ ЕАД съобщиха, че вече са във финална фаза по изграждането на отсечката от Обеля до бул. Черни връх, а пусната в експлоатациия линия между кв. Младост и Цариградско шосе надхвърля прогнозите за превозени пътници. „През последния месец са били доставени и първите 2 метровлака, които бяха закупени със средства от програмата, като предстои останалите да бъдат поетапно приемани“, каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“.   

От европейската комисия изказаха задоволство от добрия темп на усвояване на средствата от Оперативна програма „Транспорт“. Договорени са 92% от бюджета на програмата или над 1.843 млрд. евро. „Изплатени са близо 590 млн. евро или около 30% от целия бюджет, а около една четвърт от бюджета е сертифициран“, каза министър Московски. По думите му в процес на изпълнение са 11 инфраструктурни проекта, както и проекта за изграждане на Речна информационна система в българската част на р. Дунав. От тях 8 са „големи” проекти, като Европейската комисия е одобрила 7 от тях, а формулярът за кандидатстване на проекта за изграждане на АМ „Струма” лотове 1, 2 и 4 е в процес на оценка от ЕК.

По време на заседанието на Комитета за наблюдение стана ясно, че в обхвата на приоритетна ос 2 ще бъдат включени дейности по създаване на интегрирани системи за информация и управление на транспорта по Транс-европейската транспортна мрежа, а като бенефициент бе включена Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти”. Обхватът на приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари” бе допълнена с дейности по рехабилитация на железопътни гарови комплекси по протежение на Транс-европейската транспортна мрежа.

 

 

 

 

 

 

За информация:
Милан Мартинов, Пресцентър
,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 625/301
02/ 9409 416
e-mail:
mmartinov@mtitc.government.bg;
press@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed