Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Ивайло Московски: 1 милиард лева са инвестирани в транспортната инфраструктура на страната ни по ОП „Транспорт” 06.07.2012
Голям размер

Приблизително 1 милиард лева са вече одобрени от Европейската комисия и реално са инвестирани в инфраструктурата на страната ни, благодарение на проектите, които се реализират по Оперативна програма „Транспорт”. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, който заедно с министъра по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев представи резултатите от оценката на процедурите за отпускане на безвъзмездна финансова помощ и критериите за подбор на проекти по оперативните програми.

„Благодарение на мерките, които предприехме, успяхме да постигнем значителни резултати за много кратък период – вече сме договорили над 3,7 млрд. лв. или около 92 % от бюджета на програмата, а над 1,221 млрд. лв. са платени на бенефициентите”, каза министър Московски. „За да наваксаме натрупаните закъснения повечето проекти по ОП „Транспорт” стартират със средства от националния бюджет, а в последствие, след като бъде одобрена апликационната форма, средствата се възстановяват”, допълни той. По думите му всеки голям проект (над 50 млн. евро), както и някои под този праг, се подготвят съвместно с инициативата JASPERS, което в голяма степен гарантира последващото одобрение от Брюксел. „По този начин съкращаваме сроковете за реално строителство и за усвояването на средствата”, подчерта Ивайло Московски.   

Направен бе преглед на работата през последните 3 години и резултатите, които са постигнати. „След консултации с Европейската комисия започнахме да работим на принципа на т.нар. “over booking” – реално подготвяхме повече проекти, отколкото можехме да финансираме с бюджета на програмата”, каза министър Московски. ”Логиката, която следвахме бе да се дава път на тези проекти, които имат най-добра проектна готовност, като по този начин избегнахме риска един голям проект да „забоксува” и да блокира огромен финансов ресурс”, допълни той.

По думите му, ако не е бил възприет този принцип на работа средствата предвидени за проекта за подобряване на корабоплаването по р. Дунав в участъка Батин – Белене все още щяха да са блокирани, а столичното метро щеше да чака поне до 2014 г., за да започне строителството на участъка до летище София и до Бизнес парка в кв. Младост.

Министър Ивайло Московски обърна внимание и на моделите за управление на проектите, които са били разработени през последните години и подчерта важността да се влагат средства в подготовката на проекти за следващия програмен период на ОП „Транспорт”. 

 

 

Милан Мартинов,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: +359 2 9409 625/301
e-mail:
mmartinov@mtitc.government.bg;
press@mtitc.government.bg 

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed