Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Ивайло Московски откри първия в България Център за централизирано управление на жп трафика 10.07.2012
Голям размер

Влаковете между Пловдив и Димитровград могат да се движат със скорост от 160 км/ч при максимални условия на безопасност. Това става възможно след като днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски откри новоизградения Център за централизирано управление на железопътния трафик по линията в гр. Пловдив.

“Проектът за изграждането на системите за сигнализация, телекомуникация и диспечерския център е на стойност над 70 млн. лв.”, каза министър Ивайло Московски. По думите му с тези средства общо разплатените по програма ИСПА достигат 1 328 млрд. лева, което е над 93 % финансово изпълнение. „Проектът гарантира сигурността и безопасността, като изцяло автоматизира трасето и най-важното води до модернизиране на железницата”, заяви още министър Московски. Той допълни, че ако се запази същото темпо след три до четири години ще имаме съвсем различна, модерна железница, което ще накара повече хора да изберат железницата като начин на предвижване.

“Надявам се всичко да бъде наред с проекта и в най-скоро време системите да обхванат цялото трасе до Свиленград”, каза министър Московски. Той връчи на заместник-генералния директор на на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура” Златин Крумов Акт 15 за системите за сигнализация и телекомуникации по цялата линия Пловдив – Свиленград, както и на диспечерския център.

По време на днешното събитие бе направена демонстрация на съоръженията и системите в Центъра за безрисково и безопасно управление на движението на влаковете в този участък и минимизиране на възможностите за човешка грешка. В Главния диспечерски център – Пловдив е изградена система и са монтирани съоръжения за централизирано управление на влаковете по изграждащата се жп линия на проекта. Системата обхваща център за визуализация, контрол на движението и на съоръженията по осигурителна техника за цялата линия. Завършени са системите за сигнализация и телекомуникация, така че те позволяват по железния път да се движат влакове с максимална проектна скорост 160 км/ч. При проектирането и извършването на дейностите основната цел и приоритетна задача е гарантирането на възможно най-безопасното функциониране на железния път без риск за безопасността на пътниците.

Дейностите са част от проекта “Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници”. Изпълнител на проектирането и изграждането на системите за сигнализация и комуникация на жп трасето е консорциум „Талес – Алкател-Лусент”.

 

За информация:
Милан Мартинов, Пресцентър
,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 625/301
02/ 9409 416
e-mail:
mmartinov@mtitc.government.bg;
press@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed