Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Влиза в сила Морската трудова конвенция 23.08.2012
Голям размер

Изпълнени са всички условия за влизане в сила на Морската трудова конвенция. Това съобщи Международната организация на труда, след като Руската Федерация и Филипините са ратифицирали нормативния акт. Предвижда се конвенцията да започне да действа от август 2013 г.

Още по време на нейното приемане през 2006 година Конвенцията беше оценена като четвъртия стълб на международния регулаторен режим в корабоплаването по море, заедно с трите основни конвенции на Международната морска организация - Международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море (SOLAS), Международната конвенция за предотвратяване замърсяването от кораби (MARPOL) и Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците (STCW).

Конвенцията определя минималните изисквания към моряците за работа и наемане на кораб, нормите за работно време и за почивка, жилищните условия и средствата за възстановяване и отдих, снабдяването с храна и вода, безопасните и здравословни условия на труд, медицинското обслужване, благосъстоянието и социалното осигуряване. С нея се цели да се гарантира изпълнението на изискванията на международните норми от страна на корабособствениците и операторите, както и да се укрепи познаването и прилагането на нормите. Отделено е специално внимание и на разпоредбите относно процедурите за подаване на жалби от моряците на борда на кораба и на брега, юрисдикцията и контрола на корабите от страна на държавата на знамето.

Конвенцията осъвременява и част от нормите, които действат сега. Повечето международни трудови конвенции са обсъждани и приемани в периода от 1920 до 2001 година – през различни исторически и икономически периоди на развитие. В резултат на това, една съществена част от правните норми са морално остарели в условията на все по-голямата глобализация. Част от текстовете са се оказали трудно приложими в различните държави, поради големи социално-икономически различия между тях. Много силно е изразено това при различните системи на осигуряване и застраховане на работещите на борда на корабите лица. Всичко това налага един модерен и съвременен прочит на международните трудовоправни документи, в контекста на търсене на максимален консенсус между различните държави-членки на Морската трудова конвенция.

 

 

Милан Мартинов,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: +359 2 9409 625/301
e-mail:
mmartinov@mtitc.government.bg;
press@mtitc.government.bg 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed