Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Няма разлив на нефтени продукти в р. Дунав след инцидента при порт Русе 12.12.2012
Голям размер

Взети са всички мерки и не е допуснат разлив на нефтени продукти след потъването на моторен кораб „Фери Топ 1” в лимана на пристанище Русе. Това е сред заключенията на сформираната от Изпълнителна агенция „Морска администрация” комисия за разследване причините на инцидента.

Плавателният съд потъна в началото на месец ноември. Според заключенията на комисията инцидентът се е случил на 7 ноември, когато корабът е пътувал натоварен с 980 тона дървени трупи към пристанище Русе. Екипажът на плавателния съд е отговарял на изискванията, като никой от тях не е бил под въздействието на алкохол или други упойващи средства. Според показанията на всички, които са били на борда, е бил усетен удар от неизвестен плаващ подводен предмет около 16:30 часа. Комисията счита, че  това е причинило пробойна в подводната част на корпуса, което не е могло да бъде установено на място и корабът е продължил плаването си към порт Русе.

Постъпването на водата е установено около 2 часа на 8 ноември, когато корабът е в лимана на пристанище Русе. Вместо да уведоми компетентните служби, екипажът опитва да се справи сам със ситуацията, като по този начин до сутринта нахлува значително количество вода. Корабособственикът уведомява Морска администрация за инцидента на 9 ноември. Веднага са взети мерки и лиманът е ограден, като по този начин е предотвратена опасност от разлив на нефтени продукти в реката. Изпратени са инспектори на място, за да наблюдават процеса по  изпомпване на водата, но около 14:00 часа на 10 ноември корабът се пречупва при предполагаемото място на пробойната и потъва.

Изпуснати са нефтени смеси от машинното отделение във водата, но благодарение на взетите мерки от Морска администрация те остават в лимана на пристанището. Осигурен е специализиран кораб от Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав” за почистване на района. Осигурени са и бонови ограждания около потъналия кораб. Водата в лимана на пристанището е обработвана с дисперсанти до окончателното й прочистване.  

Според комисията са допуснати грешки при действията на екипажа, които са забавили реакцията на компетентните служби, а не добре координираните действия по изпомпване на водата от плавателния съд са причинили неговото пречупване и потъване. За всички констатирани нарушения ще бъдат съставени актове.   

 

 

Милан Мартинов,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията,
Дирекция „Връзки с обществеността и протокол”
Тел: +359 2 9409 625/301
e-mail:
mmartinov@mtitc.government.bg;
press@mtitc.government.bg 

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed