Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Договорът за предоставянето на концесия на морските ни летища Бургас и Варна беше подписан днес 12.06.2005

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев и финансовият директор на Copenhagen Airports A/S Кристиан Горм Хофман подписаха днес, в “Гранд хотел София”, договора за концесия на гражданското летище за обществено ползване Бургас и на гражданското летище за обществено ползване Варна. На церемониата по подписването присъстваха и заместник-министрите на транспорта и съобщенията Никола Янков и Красимира Мартинова, посланикът на Кралство Дания у нас Свенд Бойе Мадсен, както и изпълнителният вицепрезидент на Copenhagen Airports A/S Килд Бингер и вицепрезидентът Рассмус Кристиансен.

Преди подписването на договора вицепремиерът Василев заяви, че в историята на българското въздухоплаване се отваря нова, европейска страница. С подписването на договора се реализира напълно стратегията на Министерството за европеизация и модернизация на българския транспорт.

С концесионирането на двете ни черноморски летища България прави голям стратегически пробив в развитието на транспортната инфраструктура. Тази концесия ще остане в историята, защото тя е първата в областта на летищната транспортната инфраструктура. Предоставянето на концесия е мотивирано от нуждата бъдещият концесионер да реализира в рамките на предоставената концесия значителни инвестиции. Съвсем скоро морските ни летища ще придобият европейски облик, съобщи още министър Василев. Концесионерът ще подобри и модернизира летищната транспортната инфраструктура, а това е в интерес на широк кръг потребители – авиопревозвачи, пътници, товародатели.

***
Припомняме ви, че Министерският съвет взе решение за предоставянето на концесия на морските ни летища в Бургас и Варна на 10 август 2004 г. На 24 август 2004 г. решението беше обнародвано в Държавен вестник. Процедурата включваше два етапа – етап на допускане до участие и етап на провеждането на конкурса. На 7 април 2005 г. с Решение № 246 Министерският съвет определи за спечелил конкурса Copenhagen Airports A/S, Дания. На 8 април 2005 г. решението беше обнародвано в Държавен вестник.

Според изискванията на Закона за гражданското въздухоплаване и Решение № 647 на Министерския съвет от 2004 г., Copenhagen Airports A/S, Дания регистрира на 31 май 2005 г. еднолично акционерно дружество “Бургас-Варна Еърпортс”, което е 100% негова собственост. Copenhagen Airports A/S, Дания, трябва да остане мажоритарен собственик в това дружество през целия срок на концесията.

В едномесечен срок след подписването на концесионния договор “Бургас-Варна Еърпортс” ЕАД ще заплати на държавата 3 млн. евро еднократно концесионно възнаграждение.

Концесионерът ще заплаща годишното концесионно възнаграждение в размер на 30 на сто, достигнат при проведения конкурс, от по-голямата от следните две суми:

  • общия размер на приходите от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обектите на концесията, или
  • общия размер на приходите от всички летищни такси от летище Бургас и летище Варна и приходите от дейностите на действащите летищни оператори "Летище Бургас" - ЕАД, и "Летище Варна" - ЕАД, за 2003 г., който възлиза на 57 млн. лв., коригиран с приложимия за съответния период инфлационен индекс.

В цифрово изражение това са приблизително 1.2 млрд. евро

Концесионерът ще представя за всяка от първите десет години от срока на концесията банкова гаранция в размер на 15 000 000 евро, а за всяка следваща година гаранцията ще е в размер на 7 500 000 евро, за гарантиране изпълнението на договора, включително задължението за плащане на концесионно възнаграждение, задължението за изпълнение на инвестиционната програма и задължението за плащане на лихви и неустойки.

След влизането в сила на концесионния договор и в близка координация с Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация”, “Бургас-Варна Еърпортс” ЕАД ще предприеме необходимите действия за получаване на лицензи за летищен оператор и лицензи за оператор по наземно обслужване и ще започне прехвърлянето на персонала, движимите активи и оперативния контрол върху летищата. Преходният период се очаква да продължи не повече от два месеца.

БИЗНЕС ПРЕДЛОЖЕНИЕ

Социален план
COPENHAGEN AIRPORTS счита, че социалните отговорности, свързани с ролята му на концесионер, са от изключително значение и социалният аспект е също толкова важен, колкото и финансовият и оперативният. COPENHAGEN AIRPORTS счита, че бъдещите предизвикателства ще бъдат посрещнати и целите ще бъдат постигнати, само чрез създаване на добра и стабилна работна среда. Обучението и развитието на персонала е област от съществено значение за COPENHAGEN AIRPORTS. Като международно приватизирано летище COPENHAGEN AIRPORTS е доказало, че ефективността на персонала може съществено да се подобри чрез промяна на нагласите и мотивацията посредством подобрено обучение, организационно и процедурно развитие. Трудовите отношения на работниците и служителите на „Летище Бургас” ЕАД и „Летище Варна” ЕАД ще преминат към концесионера

План за оперативна дейност и поддръжка
С оглед на оценката, отчета и подобряването на качеството на оперативната COPENHAGEN AIRPORTS възнамерява да въведе две системи – Стандартната програма за Качество (QSP) и Системата за планиране на ресурси на SAP ERP (Enterprise Resource Planning). Концесионерът ще се стреми да въведе при управление на летищата политиката и мерките по отношение на сигурността на информационното обслужване, прилагани от компанията в другите летища, които оперират. Проблемите на сигурността в информационното обслужване на едно летище не зависят особено от размера на летището, но като се има предвид колко сложно е обезпечаването на сигурността на информационното обслужване, малките летища трудно могат да си позволят прилагането на професионален подход.

План за безопасност и сигурност
Планът за безопасност и сигурност на концесионера включва – План за съответствие с описание на начините за запазване и подобряване на системата за безопасност и сигурност на летището и полетите, в съответствие с изискванията на българското законодателство; План за действия в аварийни ситуации с описание на аварийните мероприятия и ще бъде включен като компонент в Ръководството за управление и експлоатация на летището, представени за одобрение като част от процедурите за лицензиране на летищния оператор през периода на прехода; План за координиране на действията с институциите с описание на начина на работа на концесионера, съгласувано с българските и международните органи по сигурността и Раздел за категория на Летището, който съдържа план за начините и средствата за поддържане на ниво 8 на защита при спасителни и пожарогасителни мероприятия, подходящо за категорията на летището, определено въз основа на принципите на Анекс 14 на ИКАО (Международна организация на гражданската авиация).

План за опазване на околната среда
Прилежащите зони в близост до летището неизбежно са засегнати от неговата експлоатация, но това въздействие трябва винаги да бъде ограничавано във възможно най-висока степен. COPENHAGEN AIRPORTS обръща голямо внимание на въздействието върху околната среда като резултат от експлоатацията на летището по отношение на прилежащите зони и местната общност. С оглед на това и като израз на усилията на COPENHAGEN AIRPORTS в посока към ограничаване на въздействието върху околната среда от дейността му, концесионерът разполага с повече от 10 експерти, които ще осъществяват постоянно наблюдение върху прилежащата околна среда. Годишният доклад на COPENHAGEN AIRPORTS за опазване на околната среда описва подробно въздействието на летището върху околната среда, включително текущата работа и процесите на наблюдение, въздействията от шума, въздействието от горивата, въздействието от обработката срещу обледеняване, въздействието върху повърхностните води, използването на енергия, отпадъчни води и битовите отпадъци, работната среда на служителите и др.

Организационно-управленски план
За гарантиране на максимално ефективното и оптимално сътрудничество между летищата и съответните институции, преки потребители, косвени потребители и други важни участници, концесионерът ще създаде Комитет по експлоатация и сигурност и Комитет на потребителите.

Търговски план
Проведените анкети с пътници показват, че търговските услуги са изключително важен фактор за формирането на положително отношение у пътниците на всяко летище, т.е. новите и вълнуващи търговски дейности получават висок рейтинг от пътниците. В този смисъл, развитието на неавиационните дейности ще допринесе не само за значително повишаване приходите на летището, но и модернизацията на търговските обекти и ще допринесе за цялостното по-добро възприемане на услугите на летището

Концесионерът предвижда да:

  • Работи активно с местните туристически власти за усъвършенстването и открояването на имиджа на българското черноморско крайбрежие. Това сътрудничество първоначално ще се фокусира върху усъвършенстване на летищните съоръжения и подобрения във връзка със създаването на непрекъснат трафик на превозите. И в Копенхаген, и в Канкун, и в другите градове COPENHAGEN AIRPORTS е водещ член на местната туристическа организация, както и на търговската камара. Голям успех на съвместните усилия е това, че Копенхаген се превърна във водещото пристанище за круизи за Северна Европа; в Хуатулко летището и неговите партньорите са разработили редовни маршрути, предоставяйки икономически гаранции;
  • Концентрира първоначалните си усилия върху усъвършенстване на летищните съоръжения, подобряване ефикасността и създаване на условия за едно запомнящо се преживяване за пътниците;
  • Проявява голяма активност на последващи етапи (аналогично на развитието на други летища от групата на COPENHAGEN AIRPORTS) при създаването на възможно най-добрата инфраструктура на зоната откъм площада, независимо дали става въпрос за системи за общ достъп или правилно транспортиране на потока пътници до хотелите в региона по рентабилен и безопасен за околната среда начин;
  • Работи активно с клиентите авиокомпании с цел увеличаване на ефикасността и гарантиране на това всички пътници и други потребители да се ползват от възможно най-положителен резултат.

Същевременно COPENHAGEN AIRPORTS ще използва познанията си в областта на предоставянето на консултации чрез създаване на продукти във вътрешността на страната и продукти за пътувания през цялата година като: екотуризъм, културен туризъм и туризъм за здраве (за които черноморското крайбрежие се е доказало като изпитана дестинация в миналото). В частност, що се отнася до конгресния/конферентния бизнес туризъм ще използват опита си от мексиканските туристически дестинации.

ИНВЕСТИЦИОННО ПРЕДЛОЖЕНИЕ

За срока на концесията концесионерът ще реализира следната инвестиционна програма в двете черноморски летища:

  • Инвестиции за незабавни подобрения 2005-2006 г. – около 26 млн. евро;
  • Инвестиции за междинен план за развитие 2005-2008 г. – около 106 млн. евро;
  • Инвестиции общо за целия срок на концесията – 526 млн. евро.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed