Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация“ изпрати спешно писмо до централния офис на WIZZ AIR в Будапеща, с настояване авиокомпанията да предприеме незабавни действия за оказване на съдействие на блокирани на летище Буве край Париж нейни пътници, сред които голям брой български граждани.
Съгласно Регламент № 261/2004 помощ и съдействие включва – безплатни храни и напитки в количество съобразено с времето за изчакване; настаняване в хотел за сметка на превозвача, заедно с трансфера и обратно; трансфер между хотела и летището (когато е необходимо), както и предоставяне безплатно на два телефонни разговора или съобщения по факс, или по електронна поща.
В случай че въздушният превозвач не може да окаже помощта и съдействието, описани по-горе и пътниците сами направят разходи за тях, то тогава те имат право да предявят претенции към превозвача за възстановяване на направените от тях разходи за времето на изчакване на полета, след предоставяне на съответните касови бележки и фактури.
ГД ГВА очаква да получи информация относно предприетите от WIZZ AIR действия.
Повече информация за правата на пътниците при пътуване по въздух може да намерите тук. |