Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Подадени са четири оферти за концесионер на морските ни летища в Бургас и Варна 08.03.2005

В предварително обявения срок до 17 часа на 7 март 2005 г. четирима кандидати подадоха оферти за участие на втория етап за определяне на концесионер на морските ни летища в Бургас и Варна. Публичното отваряне на постъпилите предложения се проведе днес в Министерството на транспорта и съобщенията в присъствието на конкурсната комисия и представители на кандидатите. Офертите бяха отворени от председателя на конкурсната комисия Николай Василев. Предложения за участие са подени от:
1. Обединение от Vinci Airports, Франция и Vinci Concessions, Франция;
2. Обединение от Hochtief Airport GmbH, Германия и "Албена" АД, България;
3. Обединение от Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide, Германия и "БМ Стар" ЕООД, България;
4. Copenhagen Airports A/S, Дания.

Концесионирането на двете черноморски летища ще е голям стратегически пробив в развитието на транспортната инфраструктура в България. Това ще е и първият пример за концесиониране на публична държавна собственост в областта на транспортната инфраструктура, съобщи министър Василев. Очакваните инвестиции са в размер на 100 – 150 млн. евро за двете летища.

Предоставянето на концесии е мотивирано от нуждата и очакванията бъдещите концесионери да реализират в рамките на предоставената концесия значителни инвестиции. Очаква се тези инвестиции да подобрят и модернизират транспортната инфраструктура в интерес на широк кръг потребители – превозвачи, пътници, товародатели, каза още министър Василев.

Предложения се подаваха само от допуснатите до участие кандидати, които са закупили “Конкурсна документация – част втора”. Крайният срок за подаването им изтече вчера в 17.00 часа.

До 15 март 2005 г. конкурсната комисия се очаква да се запознава с подадените предложения и ако е необходимо може да изиска разяснения по подадените предложения, като посочва въпросите писмено и определя еднакъв срок за писмени разяснения на всички кандидати. Конкурсът приключва в 7-дневен срок от изтичането на срока за представяне на писмени разяснения.

Председателят на конкурсната комисия следва да представи в Министерския съвет доклад относно резултатите от провеждането му и проект на решение за резултатите от конкурса не по-късно от 24 април 2005 г.

Основни параметри на концесията:
1. Срокът на концесията е 35 години.
2. Начинът за определяне на концесионера е неприсъствен конкурс.
3. Допълнителни критерии за допускане на кандидатите до участие, които следва да бъдат изпълнени едновременно:
3.1. опит на кандидата или на участник в обединението не по-малко от две години през последните 5 години в дейности по управление и експлоатация на:

  • поне две летища, всяко с пътникопоток не по-малък от 2 000 000 пътници годишно;
  • поне едно летище с пътникопоток, надхвърлящ 5 000 000 пътници общо за година;
  • летища поне в две различни държави;
3.2. успешно реализирани през последните 5 години от кандидата или от участник в обединението инвестиционни проекти в летища, надхвърлящи 100 000 000 евро;
3.3. финансова стабилност на кандидата.

 

4. Критерии за избор на концесионер:

  • инвестиционно предложение с относителна тежест 40%, включващо инвестиционна програма, план за финансирането й и оценка на финансовия ефект от инвестициите върху потребителите;
  • бизнес предложение с относителна тежест 30%, включващо следните компоненти: социален; за оперативна дейност и поддръжка; за безопасност и сигурност; екологичен; организационно-управленски, търговски и план за преходния период;
  • предложение за концесионно възнаграждение с относителна тежест 30%.

5. Паричен депозит за участие в конкурса в размер 300 000 евро.

6. Основни права на концесионера:
  • да ползва обектите на концесията за извършване на дейностите по управление и експлоатация на гражданските летища за обществено ползване, както и да извършва дейности по наземно обслужване;
  • да събира изцяло в своя полза летищните такси.

7. Основни задължения на концесионера:
7.1. да извършва всички функции на летищна администрация на всяко от двете летища;
7.2. да отговаря на нормативните изисквания за получаване на лицензи за летищен оператор и лицензи за четири от дейностите по наземно обслужване;
7.3. да извърши инвестиции, определени поотделно за всеки от обектите, съгласно инвестиционната програма и да поддържа не по-ниски от следните категории съобразно класификациите и препоръките на Международната организация за гражданско въздухоплаване и Международната организация на авиационните превозвачи:
  • за летище Бургас - категория на летището - 4Е; категория на аварийно-спасителното и противопожарното осигуряване - 8; категория на обслужване на пътниците - С;
  • за летище Варна - категория на летището - 4D; категория на аварийно-спасителното и противопожарното осигуряване - 8; категория на обслужване на пътниците - С;
7.4. да осигури функционирането на обектите целогодишно 24 часа в денонощието съобразно предназначението им за обслужване на международни и вътрешни превози;
7.5. да заплаща на концедента концесионно възнаграждение.

8. Основни права на концедента:
8.1. да възложи на концесионера всички функции на летищна администрация и да получава концесионно възнаграждение;
8.2. да се ползва от банковите и други гаранции, дадени от концесионера, в съответствие с концесионния договор;
8.3. да упражнява контрол по изпълнението на задълженията на концесионера и условията на концесията.

9. Условия за осъществяване на концесията:

9.1. Когато кандидат за концесия е чуждестранно лице или обединение от чуждестранни и/или местни лица и този кандидат бъде определен за спечелил конкурса, концесията се предоставя на дружество, учредено по Търговския закон, в което чуждестранното лице или участниците в обединението притежават целия капитал в съотношението от договора им за обединение. В този случай концесионният договор се сключва с новосъздаденото дружество, което е обвързано от предложенията, направени от спечелилия конкурса кандидат.

10. Гаранции:
Концесионерът представя за всяка от първите десет години банкова гаранция в размер на 15 000 000 евро, а за всяка следваща година гаранцията е в размер на 7 500 000 евро, за гарантиране изпълнението на договора, включително задължението за плащане на концесионно възнаграждение, задължението за изпълнение на инвестиционната програма и задължението за плащане на лихви и неустойки.

11. Вид и размер на концесионното възнаграждение, дължимо от концесионера:
11.1. Еднократно концесионно възнаграждение в размер 3 000 000 евро, платимо в едномесечен срок от подписването на концесионния договор.
11.2. Годишното концесионно възнаграждение в размер на процент, достигнат при проведения конкурс, но не по-малък от 12 на сто, от по-голямата от следните две суми:
  • общия размер на приходите от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обектите на концесията, или

• общия размер на приходите от всички летищни такси от летище Бургас и летище Варна и приходите от дейностите на действащите летищни оператори "Летище Бургас" - ЕАД, и "Летище Варна" - ЕАД, за 2003 г., коригиран с приложимия за съответния период инфлационен индекс.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed