|
АМ „Черно море“ е важна не само за развитие на транспортните ни връзки със страните от Черноморския регион, но и за подобряване на конкурентоспособността на българските пристанища. Това каза заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров по време на форума „Черноморският автомагистрален пръстен – предизвикателства и перспективи“, който се провежда в гр. Бургас.
„Ако можем да говорим за „железопътна магистрала Черно море“, то тя значително изпреварва автомобилната. В новия програмен период предстои да изградим жп линията Карнобат – Синдел. По този начин, с една сравнително малка инвестиция от 170 млн. евро, ще направим бърза връзка между Северна и Южна България и най-важното – между пристанищата във Варна и Бургас“, заяви заместник-министър Киров.Той допълни, че благодарение на доброто сътрудничество между институциите се надява в скоро време да бъде отчетен напредък и в подготовката на проекта за АМ „Черно море“.
Темата на форума е обвързана с целите и приоритети на Организацията за черноморско икономическо сътрудничество (ОЧИС). Една от поставените цели пред страните-членки на организацията е координираното планиране и изграждане на Черноморския автомагистрален пръстен. За да са ясни целите и обхвата на този проект на 19 април 2007г., в Белград, е приет Меморандум за разбирателство (МзР) за координираното изграждане на Черноморски автомагистрален пръстен. Той ще бъде съставен от основно направление и необходими пътни връзки с дължина е около 7 000 км. Бъдещият автомагистрален пръстен трябва да отговаря на съвременните стандарти за пътна инфраструктура и на изисквания на международния товарен трафик по отношение на носимоспособност, комфорт на пътуването, сигурност и безопасност.
|