Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
БДЖ и Siemens подписаха договора за доставка на 25 дизелови мотриси 07.01.2005

Днес БДЖ ЕАД подписаха договора със Siemens за доставка, окончателна окомплектовка, последващ ремонт и поддържане на територията на Република България на 25 дизелови мотриси тип "Desiro". Първите две от тях се очаква да пристигнат в нашата страна до края на м. януари тази година, а останалите – по график от средата на 2005 г. до края на годината.

В договора, който железниците сключиха със Siemens, е заложена и опция за доставката на до 15 тривагонни и до 10 четиривагонни електрически мотриси от същата фамилия. Те ще бъдат доставени за нуждите на БДЖ от Siemens през 2006 - 2007 г.

Приблизителната цена на първите 25 дизелови мотриси е 67 млн. евро. Само от икономии на дизелово гориво те ще бъдат изплатени за 10 години. С новите мотриси разходът на гориво ще се намали десет пъти.

Закупуването на мотрисите е второто самостоятелно финансиране на БДЖ на международните финансови пазари при все по-ниски лихвени равнища и без държавна подкрепа. Срокът за погасяване на кредита е 7 години, с една година гратисен период за главницата. За тази сделка лихвата ще бъде 6,47% годишно.

* * *
25-те дизелови мотриси ще имат по 123 седящи места във всяка. Първите две ще направят демонстрационни пътувания по железопътната мрежа на страната. После те ще се движат като пътнически влакове със скорост до 120 км/ч. в участъците, в които това е възможно.

Дестинациите се следните:

 

  • Плевен - Черквица;
  • Левски - Ловеч - Троян;
  • Левски - Свищов;
  • Силистра - Самуил - Каспичан;
  • Варна - Добрич - Кардам;
  • София - Кюстендил - Гюешево;
  • Пловдив - Пещера;
  • Пловдив - Съединение;
  • Димитровград - Кърджали - Подкова;
• Пловдив - Димитровград - Свиленград.

 

Новите дизелови мотриси ще пътуват по тези неелектрифицирани линии в страната. Те са и най-губещите за БДЖ, а освен това в тези градове няма алтернативен транспорт. БДЖ ЕАД реализират тази доставка на дизелови мотриси, за да не се закриват тези линии. Освен това БДЖ са поели социален ангажимент да обслужват качествено населението от градовете и селата, където железопътният транспорт е единствената алтернатива.

Заложената в договора опция за доставка и на 25 електрически мотриси, предвижда те да се движат със скорост до 160 км/ч там, където железопътната инфраструктура позволява това. Електрическите мотриси ще пътуват по всички дестинации, включително и по основните железопътни линии, от 2006 г. нататък.

За допълнителна информация:
Радослава Петрова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 25
e-mail: rpetrova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed