Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
“Копенхаген еърпортс” е избран за концесионер на морските ни летища в Бургас и Варна 08.04.2005

“Копенхаген еърпортс” са класирани на първо място в конкурсната процедура за предоставянето на концесия на гражданските летища за обществено ползване в Бургас и Варна, съобщи вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев по време на днешната пресконференция в Гранд хотел София.

Вчера Министерският съвет /МС/ с Решение № 246 от 2005 г. одобри Доклада за класирането на кандидатите и определи “Копенхаген еърпортс” за спечелил кандидат в неприсъствения конкурс за предоставянето на концесия на гражданските летища за обществено ползване в Бургас и Варна. Докладът беше внесен в МС от вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев в качеството му на председател на Конкурсната комисия.

Министър Василев изказа своите благодарности към всички участници в конкурса за техния професионализъм, за големите усилия, които са положили при представянето си. Всички оферти са достатъчно силни, което можеше да се очаква от компании с толкова утвърден авторитет и солиден имидж, заяви още министър Василев. Оценяваме високо факта, че световноизвестни компании се включиха в този процес. Това е сигурен знак, че България върви по верния път – на модернизация, на просперитет и икономически растеж. Вицепремиерът Василев прогнозира, че тази сделка би довела до повишаването на кредитния рейтинг на странанта ни.

По време на пресконференцията вицепремиерът Николай Василев съобщи, че това е първата концесия в системата на Министерството на транспорта и съобщенията, както и една от първите стратегически сделки в областта на транспортната инфраструктура. Тя е от изключително важно значение както за развитието на българския туризъм, така и за развитието на българската авиация и не на последно място за икономическото развитие на двата ни черноморски града Бургас и Варна.

Основните критерии при избора на концесионер бяха инвестиционното предложение, бизнес предложението и концесионното възнаграждение. Конкурсната комисия класира кандидатите в следния ред:
1. На първо място – Copenhagen Airports A/S, Дания;
2. На второ място – Обединение от Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide, Германия и “БМ Стар” ООД, България;
3. На трето място – Обединение от Vinci Airports, Франция и Vinci Concessions, Франция.

Предложението на “Копенхаген еърпортс” е инвестиция в размер на 526 милиона евро за периода на концесията, който е 35 години като средствата ще бъдат разпределени почти равномерно между летище Варна и летище Бургас. Незабавните инвестиции в летищата за първите 12 месеца са около 25 милиона евро. Малко над 10 милиона евро ще бъдат инвестирани в летище Варна и близо 15 милиона евро – в летище Бургас. Те ще включват временни разширения и така необходимите подобрения на пътническите терминали, ремонт на летателното поле и ново оборудване, както и дълго отлаганите инвестиции за подобряване на безопасността, сигурността и екологичната обстановка.

Значителните капиталови инвестиции, надхвърлящи 100 млн. евро са предвидени за периода 2006 – 2008 г., като в резултат на това ще имаме нови и реконструирани терминали на всяко летище, съобщи още министър Василев.

Концесионното възнаграждение, предложено от класирания на първо място кандидат, е 30% от по-голямата от следните две суми:
- общият размер на приходите на летищата от всички дейности, свързани с използването на обекта на концесия. В цифрово изражение се очаква концесионното възнаграждение да надвиши 1.2 млрд. евро или приблизително 2.5 млрд. лева за периода на концесията или
- общият рамер на приходите от всички такси от двете летища по чл. 120, ал. 1 от Закона за гражданското въздухоплаване и приходите от дейностите на действащите летищни оператори, коригиран с приложимия инфлационен индекс.

Министър Василев заяви, че летищните такси няма да бъдат увеличавани, а напротив – очаква се те да намаляват. В момента на летище Бургас летищната такса е 13,61 евро на човек, а през следващата година се очаква да стане 11,15 евро на човек. В летище Варна в момента таксата е 13,16 евро, като се очаква да стане 12,23 евро след подписването на концесионния договор. Министерският съвет ще продължи да определя размера на летищните такси.

Според Кодекса на труда всички служители на летище Варна и Бургас ще бъдат преназначени във фирмата-концесионер.

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев съобщи още, че според Решението на МС договорът за концесия трябва да бъде подписан в едномесечен срок и се надява това да стане до края на месец април. След подписването му “Копенхаген еърпортс” трябва да заплатят на държавата 3 млн. евро еднократно концесионно възнаграждение и да представят гаранция за добро изпълнение на стойност 15 млн. евро.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed