|
Изграждането на третия лот на АМ „Струма“ е един от най-тежките и сложни инфраструктурни проекти, които са строени на територията на нашата страна. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров по време на публичното обсъждане на идейния проект за пътния участък, което се проведе в Университета по архитектура, строителство и геодезия. В срещата участие взеха и министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, изпълнителният директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти” Асен Антов, представители на Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт“, на Агенция „Пътна инфраструктура“, преподаватели и др.
„Проектът е съгласуван с редица европейски институции и повечето принципни въпроси вече са решени“, каза Петър Киров. По думите му, въпреки голямата стойност на тунела, който ще бъде изграден при Кресненското дефиле, на този етап не съществува друга алтернатива. „След завършването на този сложен инфраструктурен проект, той ще бъде гордост за пътното строителство на България“, допълни той.
В рамките на събитието бяха представени някои от техническите решения. Трасето ще бъде разделено на три подучастъка. Първият ще е от гр. Благоевград до Крупник и ще е с дължина от около 21 км. Два километра от тях ще бъдат тунел (наречен "Железница") с по две ленти във всяка посока. Цената на изпълнението ще бъде около 200 млн. лева.
Вторият подучастък е разделен на два подлота, единият, от които е най-тежкият и обхваща изграждането на тунел с обща дължина от над 15 км. Индикативната стойност на съоръжение е около 1.1 млрд. лв.
Третият подучастък от Кресна до Ново Делчево е наземен, като неговата дължина ще бъде около 23 км. Сумата за неговото изграждане е около 200 млн. лв.
Предвижда се на новата магистрала да бъдат обособени 6 площадки за отдих и 3 хеликоптерни площадки, които да се използват в случай на аварии, както и център за управление на тунелите и център за управление на цялата магистрала.
Очаква се търговете за изпълнение по всички участъци да започнат най-късно до средата на следващата година. Проектът има одобрена апликационна форма, част от която е доклада по ОВОС и Оценката на съвместимостта с НАТУРА и ще се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.
Милан Мартинов, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Дирекция „Връзки с обществеността и протокол” Тел: +359 2 9409 625/301 e-mail: mmartinov@mtitc.government.bg; press@mtitc.government.bg |