Новите електронни услуги и модули при изпитите на кандидатите за водачи на МПС вече са факт. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, днес по време на представянето на новите електронни услуги на ИА „Автомобилна администрация“. По думите му, с това са изпълнени ангажиментите, поети пред бранша в края на миналата година.
Министър Данаил Папазов каза още, че новата система е част от Електронното правителство и от цялостната политика на министерството за въвеждане на електронни услуги и влиза в сила от 1 юни 2014 г. Той допълни, че вече грешките и крайният резултат от практическите изпити ще се въвеждат електронно чрез таблет, като това автоматично ще бъде отразено в изпитните протоколи. „Това ще премахне възможността за манипулиране на документите и корупционни практики при практическите изпити“, каза още той. До сега изпитващият нанасяше резултатите на хартия, а след приключване на изпита нанасяше резултатите в протоколите, които се качваха в системата на Автомобилна администрация.
Министър Данаил Папазов заяви, че новата система дава възможност за проследяване на маршрута от съответния изпит, както и местата на които изпитваният е допуснал грешка. Всеки ще има възможност да прегледа видеозаписа от своя изпит в учебния център, допълни той.
Освен електронното въвеждане на грешките при практическите изпити, изградихме и дългоочаквания от бранша Електронен регистър на кандидатите за водачи на МПС, каза изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Димитър Ганев. Учебните центрове ще въвеждат информацията за всеки кандидат, който обучават в регистъра. Центровете вписват и преподавателите, превозните средства и вътрешните изпити при обучението на всяко лице. Димитър Ганев допълни, че с въвеждането на Електронния регистър вече няма да е възможно да се дописват кандидати в групите за обучение след като обучението е започнало. По думите му до сега имаше практика да се добавят хора по средата, а понякога и в края на обучението на групата, което е забранено.
Другата електронна услуга, която въвеждаме е Електронен график за определяне на датите за провеждане на изпитите на кандидатите за водачи на МПС, заяви Димитър Ганев. Това е едно от най-полезните за бизнеса нововъведения. От 1 юни учебните центрове сами ще заявяват по електронен път датите за изпитите на своите кандидати. Вече няма да се изисква подаване на документи на хартиен носител, като ще има възможност таксите за изпитите да се заплащат и електронно.
Димитър Ганев допълни, че до момента за да се заяви групата за изпит, представител на учебния център трябваше да попълни на ръка документите и да се реди на опашки в съответната областна дирекция на Автомобилна администрация, за да представят необходимите за обучението и изпитите документи. Това е свързано с разходи и загуба на много време.
Създадена е и услугата за Електронно подаване на документите за промяна в издаденото разрешение за обучение на кандидатите за водачи на МПС. Необходимите документи ще се подават от учебните центрове по електронен път. Системата ще позволява част от необходимата информация бъде взимана от други регистри на държавната администрация (данни за фирмата, за превозните средства, за застраховките, за свидетелствата за управление и др.).
Костадин Вардев, Пресцентър, МТИТС Телефон: 02/ 9409 620 E-mail: kvardev@mtitc.government.bg E-mail: press@mtitc.government.bg |