Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Пристанищните терминали Сомовит и Леспорт ще бъдат първите пристанища, отдадени на концесия 13.01.2005

Пристанищните терминали Сомовит и Леспорт са първите пристанища, които ще бъдат отдадени на концесия. Това става ясно днес, след като Министерският съвет взе решение за предоставянето на концесия на двата пристанищни терминала.

С привличането на финансово стабилен частен концесионер се очаква да се реализират значителни по обем инвeстиции, да се подобри качеството на обслужване, да се повиши ефективността на пристанищните услуги, да се привлекат допълнителни товари, както и да се осигури трансфер на управленско ноу-хау.

Пристанищата ще се отдават на концесия за срок от 30 години. Чрез така предложения срок се цели да се стимулира и мотивира концесионерът да инвестира и развива дългосрочно обектите на концесия. Анализите доказват, че под този срок не може да се постигне приемлива норма на възвръщаемост от проекта при разумни нива на цените на услугите и успешна реализация на минимално изискуемата инвестиционна програма.

Бъдещият концесионер на пристанищен терминал Сомовит е необходимо да инвестира не по-малко от 1 000 000 лв. през първите две години след подписването на концесионния договор и не по-малко от 3 000 000 лв. през първите десет години.

Размерът на инвестициите, които трябва да вложи концесионерът в пристанищен терминал Леспорт, е не по-малко от 2 000 000 лв. за първите две години и не по-малко от 7 000 000 лв. за първите десет години след подписването на концесионния договор.

Критериите за избор на концесионер са пет:

  • инвестиционно предложение с относителна тежест от 25 на сто, което включва инвестиционна програма, план за финансирането й и оценка на финансовия ефект от инвестициите върху потребителите;
  • бизнес предложение с относителна тежест 10 на сто, включващо следните компоненти: социална програма, план за преходния период, програма за оперативна дейност и поддръжка, организационно-управленски план, програма за безопасност и сигурност, както и екологична програма;
  • предложение за достигане на средногодишен товарооборот с относителна тежест 25%;
  • предложение за фиксирана част на годишно концесионно възнаграждение с относителна тежест 20%;
• предложение за променливата част на годишно концесионно възнаграждение с относителна тежест 20%.

 

Всяка година концесионерът ще бъде задължен да предоставя и поддържа банкови гаранции, както следва:

  • гаранция за изпълнение на инвестиционната програма в размер на 15% от стойността на планираните инвестиции за съответната година;
• за гарантиране изпълнението на договора, включително задължението за плащане на концесионно възнаграждение, достигнат товарооборот, задължението за плащане на лихви и неустойки, определени в договора – гаранция в размер на 51 000 евро за пристанищен терминал Сомовит и гаранция в размер на 256 000 евро за пристанищен терминал Леспорт.

 

Концесионерът ще бъде определен чрез провеждането на неприсъствен едностепенен конкурс.

С подписването на концесионния договор се предвижда концесионерът да заплати еднократно концесионно възнаграждение в размер на 62 000 лева за пристанищен терминал Сомовит и на 350 000 лева за прситанищен терминал Леспорт.

***
Пристанищният терминал Сомовит е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе и е разположен върху пристанищна територия с площ 28 300 кв.м, съгласно Акт за държавна собственост № 2880 от 23.06.2004 г.

Пристанищният терминал Леспорт е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна и е разположен върху пристанищна територия с площ 124 000 кв. м, съгласно Акт за държавна собственост № 3592/05.12.2001 г.

Правното основание за отдаване на пристанищните терминали на концесия се съдържа в чл. 2, ал. 1, т. 1, чл. 4, ал. 1, т. 6 от Закона за концесиите във връзка с чл. 117в от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.

Съгласно чл. 2, ал. 1, т. 1 от Закона за концесиите (ЗК), “концесия е предоставянето на особено право на ползване върху обекти – публична държавна собственост, включително такива, които ще бъдат изградени от концесионера с негови средства”. Съгласно чл. 117в, ал. 3 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, пристанищните услуги, свързани с обработка на товари, се извършват от пристанищни оператори, получили концесия върху пристанищен терминал. Пристанищната услуга представлява елемент на концесията. Достъпът до пазара на пристанищни услуги в пристанищата за обществен транспорт с национално значение се предоставя с концесия.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed