Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Зам.-министър Петър Киров: Стартира първият проект по ОП "Транспорт" за подобряване интермодалността при превоз на товари 23.05.2014
Голям размер

Пътните и железопътни проекти не трябва да бъдат противопоставяни, защото и двата сектора са еднакво важни за развитието на страната. Това каза заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров по време на церемонията по подписване на договорите за строителство и надзор на проекта за изграждане на интермодален терминал в Пловдив. По думите му, настоящият проект е своеобразен мост между различните видове транспорт, който ще допринесе за по-ефективната обработка на товарите, които преминават през България.

„Мястото, на което ще бъде изграден терминалът има стратегическо значение, като през него преминават два европейски коридора“, каза Петър Киров. Договорът за строителство включва 5 месеца за проектиране и 12 месеца за изграждане. „В края на 2015 г. България ще има модерен интермодален терминал“, допълни заместник-министърът.

Строителните дейности ще бъдат извършени от „Трейс Груп Холд” АД, като стойността на договора е 8 570 541,45 лв. без ДДС. Надзорът ще се осъществява от Консултант „Рубикон-Тест”, като стойността на договора е 448 950,00 лв. без ДДС. Очаква се около 70 човека да бъдат ангажирани при неговото изграждане, а 25 нови работни места ще бъдат открити, когато терминалът започне да функционира. Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г. 

На днешната церемония присъстваха и генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев, заместник-генералният директор Христо Алексиев и др.

Интермодалният терминал ще се изгради на гара Тодор Каблешков, която е част от ж.п. възел Пловдив и е разположена на магистрална ж.п. линия София-Пловдив, като самата площадка ще се разположи от северната страна на гарата (в землището на с. Златитрап, местност Камиша, община Родопи). Подходът на автомобилите към терминала ще бъде от запад, като включването ще става директно в Републиканската пътна мрежа (направлението Пловдив-Пещера) без да се преминава през населени пунктове, за да не се създават предпоставки за злополуки и рискове в движението на товарните автомобили.

Проектът предвижда върху площ от 71 450 м². да бъдат изградени - терминална площадка за товаро-разтоварни операции на контейнери от вагон на автомобил и обратно,  площадка за складиране на контейнерите, площ за повредени контейнери и техника, специални места за хладилни товарни единици, административна сграда за обслужване на клиентите, сграда за митнически контрол и митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed