На 15 септември т.г. ще приключи модернизацията на жп гара Пазарджик. Това увериха изпълнителите на обекта, по време на инспекцията на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. Освен проекта за рехабилитация на гарата бяха проверени и трите участъка от проекта за модернизация на жп линията Септември – Пловдив. Към момента по тях се работи усилено и се спазва графика на строителство.
По позиция 1 (Септември – Пазарджик) от проекта „Модернизация на железопътен участък Септември - Пловдив – част от Транс-европейската железопътна мрежа” вече е построен временен железен път в междугарието Септември – Званичево и железен мост на км 106+700. Към момента се извършват демонтажни дейности по контактната мрежа и железния път по трасето.
По позиция 2 (Пазарджик – Стамболийски) се извършват изкопни работи за изгребване на съществуващия баласт. Очаква се тези дейности да приключват в началото на следващата седмица и да започне изграждането на трасето.
Най-голям физически напредък бе констатиран на позиция 3 (Стамболийски – Пловдив). Вече е положен около 4,5 км железен път, което е около половината от трасето в едната посока на движение. Очакванията на изпълнителя са до 15 юли да бъдат положени общо около 8,2 км железен път, както и стълбовете на контактната мрежа. Работи се активно и по рехабилитацията на моста над река Въча.
Завършено е проектирането по позиция 4 „Проектиране и изграждане на системите за сигнализация в участъка Септември – Пловдив и телекомуникации София – Пловдив”. Има издадено разрешение за строителство и се очаква в кратки срокове да започне физическото изпълнение.
Общата стойност на проекта Септември - Пловдив, който се изпълнява по Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. е около 630 млн. лв. и се очаква да приключи през лятото на 2015 г. Трасето, което се модернизира обхваща около 110 км железен път разгъната дължина.
В днешната инспекция участие взеха и заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров, представители на Управляващия орган на ОП „Транспорт“, на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и др.
|