Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Европейската комисия смята за допустима държавната помощ за БДЖ 09.09.2014
Голям размер

В специално писмо за  подкрепа, изпратено от ГД „Конкуренция“ до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова, се казва, че Европейската комисия смята за допустима държавната помощ за преструктуриране на БДЖ.

Полученото писмо, е вследствие на проведените разговори през миналата седмица в Брюксел, на които министър Ангелкова е предоставила своите допълнителни анализи и аргументи за ускоряването на процеса за нотификация на държавната помощ за БДЖ от страна на Европейската комисия, като необходимо условие бъдещите преговори с кредиторите да придобият по-ясни параметри и да позволят нормално функциониране на БДЖ.

„…В срещата ни наскоро ме информирахте за напредъка на българските преговори с международните кредитори на БДЖ и ме помолихте да Ви предоставя позицията на ГД „Конкуренция“ по отношение на планираното опрощаване на дълговете от 172 милиона лева, които БДЖ е натрупало преди присъединяването на България към ЕС през 2007 г.“, се казва в писмото, подписано от Герт-Ян Купман, заместник-генерален директор „Политики за държавна помощ“ в ГД „Конкуренция“.

В писмото за подкрепа се уточнява, още че „…по отношение на опрощаването на дълговете от 172 милиона лева, които БДЖ е натрупало преди присъединяването на България към ЕС през 2007 г., мога да Ви информирам, че на базата на предоставената информация от страна на българските власти, тази мярка изпълнява условията, заложени в Насоките за държавна помощ на железопътните предприятия, които предоставят основа за обявяването на отмяна на дълговете на доставчиците на ж.п. услуги, натрупани преди присъединяването към ЕС (или преди либерализация на сектора).“.

„За нас подкрепата, която ни дава Европейската комисия е много важна за подновяване диалога с кредиторите на държавните железници. Предстои среща с кредиторите и облигационерите на компанията, за да обсъдим възможностите за разсрочване на задълженията. Първата крачка вече е направена, тъй като с това писмо ЕК се произнася, че не се нарушава законодателството, свързано с конкуренцията и държавната помощ за БДЖ може да бъде отпусната“, каза министър Ангелкова и допълни, че предстои още доста работа да бъде свършена, за да се подобри финансовото състояние на компанията.

„Холдинг БДЖ и ние, като принципал на компанията вече показахме, че предприемаме конкретни действия за изпълнение на поетите ангажименти към кредиторите, като например редовното изплащане на дължимите месечни суми към тях и сме готови да продължим конструктивния диалог“, каза още министър Ангелкова.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed