Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Договорът с концесионера на Фериботен терминал Силистра беше подписан днес 03.02.2006
Голям размер

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителният директор на „Минерал ин” ЕАД Любомир Евстатиев подписаха днес договора за предоставянето на концесия на Фериботен терминал Силистра. Церемонията се състоя в Министерството на транспорта.

Фериботният терминал Силистра е териториално обособена зона от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе – обект – публична държавна собственост, част от който ще бъде изграден от и със средства на концесионера.

След подписването на договора министър Мутафчиев заяви, че това е първата концесия в България, която се осъществява на принципа построй, оперирай и предай. Проектът за изграждането на нов фериботен терминал на р.Дунав със средства на държавата и частен капитал е и първият по рода си проект, осъществен в нашата страна. Подписвайки днес този Договор, ние правим още една крачка към либерализацията на пазара на пристанищните услуги и засилването на конкуренцията, добави министър Мутафчиев.

От своя страна Любомир Евстатиев заяви, че Фериботният терминал Силистра има важно значение за развитието на Балканите, за транс-граничното сътрудничество между България и Румъния и не на последно място – и за областта. В проекта на фирмата-концесионер е заложено до края на годината да има работното съоръжение, заяви още Евстатиев.

Чрез привличането на финансово стабилни частни инвеститори се цели държавата да придобие модерен фериботен терминал, да реализира проекта по програма PHARE – Трансгранично сътрудничество за подобряване на местните и трансграничните инфраструктури между Република България и Румъния, да се улесни превозът на товари и превозни средства между двете страни, както и да се насърчи икономическото развитие, културният обмен и интеграцията на двата гранични района Силистра – Калъраш. С реализирането на проекта ще бъдат създадени и съвременни експлоатационни условия за осигуряването на интензивен вътрешен поток и международен трафик Силистра – Калъраш – Рени (Украйна).

І. Предназначение на терминала – за обработка на ро-ро товари – сухопътни превозни средства; поща и пътници;

ІІ. Обект на концесия.
1. Пристанищна територия с площ от 65 189 кв. м.
2. Върху пристанищната територията концедентът и концесионерът ще изградят в съответствие с Решение № 632 на Министерския съвет от 2005 г. (Обн. ДВ, бр. 58 от 2005 г.) и с одобрени проекти, следните обекти:

  • от концедента – обект, представляващ зона за извършване на граничен контрол (ГКПП), състоящ се от сгради, инфраструктура, пътна връзка с републиканската пътна мрежа и принадлежности. Изграждането на ГКПП е подкрепено от Програмата ФАР – Трансгранично сътрудничество BG 0107.01;
  • от концесионера – обект, представляващ зона на фериботно гнездо, състояща се от хидротехническо съоръжение, сгради, инфраструктура и принадлежности.
3. В обекта на концесията не са включени сградите и съоръженията, необходими за осъществяване дейностите на органите за граничен контрол, общата техническа инфраструктура на пристанищния терминал и пътната връзка с републиканската пътна мрежа.

 

ІІІ. Срок на концесията – 35 години.

ІV. Подготовка на проекта за предоставяне на концесия.
1. След извършване от страна на Министерството на нормативно определените действия, съгласно Закона за концесиите и Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България (индивидуализиране на пристанищния терминал, като обект на концесия, изготвяне на концесионни анализи и съвместно уточняване с пристанищната власт на условията на бъдещата концесия и основните права и задължения на концесионера), Министерския съвет, с Решение № 632 от 05 юли 2005 г., откри процедурата по предоставянето на концесия на Фериботен терминал Силистра, част от който ще бъде изграден от и със средства на концесионера.
2. Въз основа на определените параметри на концесията и критериите за избор на концесионер Министерството на транспорта организира едностепенен неприсъствен конкурс. В резултат на проведения конкурс с Решение № 944 на Министерския съвет от 12.12.2005 г. (ДВ, бр. 104 от 2005 г.) за спечелил конкурса кандидат за предоставяне на концесия на Фериботен терминал Силистра беше определен „Минерал ин” ЕАД, София.
3. Министърът на транспорта е упълномощен да сключи концесионния договор, да осъществява контрол по изпълнението му и да представлява концедента в правоотношенията, възникнали във връзка с изпълнението на договора, с изключение на тези по неговото прекратяване.

V. Основни данни за Концесионера “МИНЕРАЛ ИН” ЕАД, София.
„Минерал ин” ЕАД, София е дружество, регистрирано с Решение от 29.09.2004 г. на Софийския градски съд, капиталът на дружеството е 500 000 лева, а Едноличен собственик на капитала на дружеството е „Каолин” АД, Русе.

VІ. Основни задължения на „Минерал ин” ЕАД, София, съгласно концесионния договор.
Инвестиционна програма:
1. „Минерал ин” ЕАД, София ще инвестира през целия 35 годишен срок на концесията инвестиции в размер на не по-малко от 5 508 989 лева.
2. Инвестиции, които следва да бъдат вложени в пристанищния терминал още през първата една година на срока на концесията са в размер на 4 242 986 лева.
3. Концесионерът следва да изгради фериботното съоръжение в рамките на 12 месеца от датата на влизане в сила на концесионния договор.
4. Предложената от концесионера инвестиционна програма е насочена и към подобряване сигурността на терминала, опазването на околната среда, работната и социално-битова среда на работниците.

Средногодишен трафик:
1. Размерът на средногодишния трафик за първите десет години след изграждане на фериботното съоръжение, който следва да постигне концесионера е в размер не по-малък от 50 415 транспортни единици.
2. Концесионерът се задължава да осигурява 24-ри часов достъп до терминала и да експлоатира и ползва обекта на концесия в съответствие с добрата инженерингова и експлоатационна практика.
3. През целия срок на концесията “Минерал ин” ЕАД ще предлага конкурентни цени. Задължение на концесионера е публично да обявява цените и условията за предоставянето на пристанищните услуги.

Финансови задължения:
“Минерал ин” ЕАД ще заплаща на държавата следните концесионни възнаграждения:
1. Еднократно концесионно възнаграждение в размер на 77 000 лева, от което ще се приспадне внесения депозит за участие в конкурса от 25 000 лева. Еднократното концесионно възнаграждение следва да бъде заплатено до датата на влизане на концесионния договор. 2. Годишни концесионни възнаграждения:
А) фиксирана част на годишното концесионно възнаграждение в размер на 40 000 евро ще се заплаща след изграждане на пристанищното съоръжение, независимо от финансовите резултати. Годишното концесионно възнаграждение ще се индексира на всеки пет години от срока на концесия с индекса на потребителските цени с натрупване.
Б) променлива част на годишното концесионно възнаграждение в размер, равен на по-голямата от следните две суми:

  • 33 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги на обекта на концесията спрямо приетите за базови брутни приходи в размер на 223 150 евро, или
  • коефициент, измерен като евро за транспортна единица в размер на 3,608 евро/транспортна единица, умножен по нарастването на годишния трафик, спрямо определения за базов годишен трафик в размер на 35 000 транспортни единици.

 

VІІ. Гаранции за изпълнение на концесионния договор.

1. Концесионерът следва да представя и поддържа следните потвърдени безусловни неотменяеми банкови гаранции, издадени от банки, одобрени от концедента:

  • за обезпечаване изпълнението на инвестиционната програма за изграждане на фериботното съоръжение – гаранция в размер на 15 на сто от стойността на планираните инвестиции;
  • за обезпечаване на годишните инвестиционни програми, след изграждане на фериботното съоръжение – гаранция в размер на 10 на сто от стойността на планираните инвестиции за съответната година;
  • гаранция в размер на 200 на сто от размера на фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение – 80 000 евро, за гарантиране изпълнението на договора, включително задълженията за плащане на концесионно възнаграждение, за товарооборот, за плащане на лихви и неустойки и други, определени в концесионния договор.
2. Концесионерът ще дължи неустойки при пълно неизпълнение, при забавено и/или неточно изпълнение на договорните задължения, като за забавено изпълнение на паричните задължения се дължат лихви.

***
Припомняме ви, че на 23 юни 2005 г Министерският съвет взе решение за предоставянето на концесия на Фериботен терминал Силистра. Конкурсната процедурата за определянето на концесионер на пристанищния терминал стартира на 02 август 2005 г.. Три фирми бяха допуснати да представят своите предложения за изграждането на фериботния терминал. Това бяха:

1. “МИНЕРАЛ ИН” АД, гр. София, регистрирано с решение № 1/29.04.2004 г. по фирмено дело № 10424/2004 г. по описа на Софийски градски съд;

2. “ФЕРИБОТЕН КОМПЛЕКС СИЛИСТРА-КЪЛЪРАШ-БЪЛГАРИЯ” АД, гр. Силистра, регистрирано с решение № 607/26.07.2005 г. по фирмено дело № 298/2005 г. по описа на Силистренски окръжен съд;

3. “ХИМИМПОРТ” АД, гр.София, регистрирано с решение № 1/24.01.1990 г. по фирмено дело № 2655/1989 г. по описа на Софийски градски съд.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed