Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Пояснение по глава 9 “Транспортна политика” 15.04.2005

Във връзка с публикации в днешната преса по повод вчерашната среща, организирана от Министерството на транспорта и съобщения, на която заместник-министрите София Касидова и Анелия Крушкова представиха пред медиите и обществеността ангажиментите по Глава 9 “Транспортна политика” към Договора за присъединяването на България към Европейския съюз, бихме искали да ви обърнем внимание на следното:

По време на дискусията бяха обсъдени единствено и само ангажиментите по Глава 9 “Транспортна политика”.

Въпросът за концесионирането на автомагистрала “Тракия” не е предмет на постигнатите договорености по Глава 9 “Транспортна политика”.

В хода на преговорите по Глава 9 България е поела ангажимент да въведе винетни такси. Това стана с Решение № 144 от 15.03.2002 г. на Министерския съвет. Винетните такси нямат отношение към ТОЛ-таксите и концесионирането на автомагистралата. Въпрос на вътрешно законодателство е как да се таксуват преминаващите автомобили по пътищата на страната ни – с винетки или по някакъв друг начин.

По време на дискусията заместник-министър Касидова направи кратък преглед на постигнатите договорености за преходните периоди в областта на автомобилния транспорт:
- Четири годишен преходен период за автомобилни превозвачи, извършващи вътрешно-национални превозни услуги по отношение на критериите за финансова стабилност;
- Преходен период по отношение на либерализацията на каботажните превози, в конфигурация 3+2 години;
- Седем годишен преходен период по отношение изискванията за максимално допустимите размери и маси на пътни превозни средства (Директива 96/53).

В заключение бихме искали да уточним, че преходните периоди постигнати от българската страна са сходни, с тези които са договорени от новоприетите страни-членки и създават много добра пазарна среда за опериране на автомобилните превозвачи.

В Програмата за обновяване на пътищата към Глава 9, изготвена от Агенция “Пътища” през 2002 г., се предвижда и обновяването на 118 км от строителството за автомобилния път от магистрала “Тракия”. По време на изготвянето на Програмата не се е обсъждала възможността за отдаването на концесия на автомагистралата. След взетото Решение на Министерския съвет за отдаването на концесия на автомагистрала “Тракия”, записаното в първоначалната Програма, ще бъде пренасочено за строителството на периферна инфраструктура.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed