Разчитам на самосъзнанието на гражданите, живеещи в този район да използват пешеходния подлез, както е редно и да не пресичат железопътната линия незаконно. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на инспекцията на почти завършения обект. Преминаването на жп магистрала, какъвто е този участък на необособени за това места е изключително опасно, добави още той.
Здравето и животът на хората е на първо място и именно затова ДП НКЖИ започна изграждането на пешеходния подлез, коментира още министър Московски.
Финансирането на обект „Изграждане на пешеходен подлез на км 9+218 в междугарието Захарна фабрика – Горна баня по 5-та жп линия София – Кулата“ е изцяло от бюджета на държавното дружество. Предвидените средства за неговото реализиране са 1 913 000 лв.
Чрез изграждането на пешеходния подлез, НКЖИ осигурява безопасно, сигурно и регламентирано преминаване на жп линията. По този начин ще се ограничи до минимум възможността за инциденти на блъснати и прегазени граждани в междугарието Захарна фабрика – Горна баня по 5-та жп линия София – Кулата. Достъпът до подлеза се осигурява чрез две стълбища, две рампи и асансьори за хора с намалена подвижност.
Строителната площадка на обекта е открита в средата на месец юли, т.г. и се очаква дейностите да приключат до края на октомври.
Преди започване на строителството, управителят на жп инфраструктурата извърши проверка и резултатите от нея показват, че в посочения участък на Пета главна жп линия (София – Кулата) с дължина 450 метра има незаконно обособени пешеходни пресичания през около 75 метра. Незаконните пресичания в района са формирани в следствие на нерегламентирано преминаване на пешеходци през железопътната линия на тези места. Всички пресичания са извършени и се извършват незаконно.
Представителите на ръководството на НКЖИ коментираха, че доброто сътрудничеството с общинските власти – районна и на централно ниво, както и издаването на разрешителното за строеж в оптимален срок, е допринесло за бързото реализиране на обекта. На днешната инспекция присъства и Станислав Иванов – депутат в 43-то Народно събрание, член на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения.
Припомняме, че начинът и местоположението на пресичане на жп инфраструктура – чрез подлез, надлез или прелез, се определя в съответствие с изискванията на нормативните актове. Същите не допускат жп линия с категория „железопътна магистрала”, каквато е линията София – Кулата и посочения участък от нея, да бъдат пресичани на едно ниво, т.е. с прелез. Освен това, мястото е в крива и няма необходимия обзор и видимост за пресичане на едно ниво.
|