„Разчупването на остарелия модел, в който всяка администрация разглежда своята система по феодален начин, като огромен информационен остров, бе основната идея на проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов при откриването на заключителната конференция за представяне на резултатите от дейностите.
„Започнахме с анализ и предложение за промяна на законодателството, което беше неразбираемо за институциите, които трябваше да го прилагат“, каза заместник-министърът. Бяха определени най-важните, 34 регистъра с данни, които да обменят информация по електронен път. „В началото на изпълнението на проекта бе направен анализ, за да се установи коя администрация предоставя най-голям брой услуги. Оказа се, че това са общините“, каза заместник-министър Валери Борисов. По думите му, в рамките на проекта са разработени 50 от най-използваните общински административни услуги и за партньор е избрана Столична община. В резултат на спестяване на средства при изпълнението на проекта, тези услуги ще бъдат предоставени за ползване чрез облачна структура на всички общини в страната. Първо те ще стартират в Бургас, Габрово и Радомир, а до няколко седмици може да обхванат и други общински администрации.
Както при строителството на една къща, така и при поставянето на основите на е-управлението, разработихме архитектурен модел как да са предоставят е-услуги от централните администрация и от местните власти, заяви в приветствието си Валери Борисов. Бяха разработени по 10 електронни услуги, за да се тества работата на моделите.
Проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ стартира с мащабна тръжна процедура, в която участваха всички утвърдени международни и български фирми от сектора, каза в заключение заместник-министър Валери Борисов. Той припомни, че в условия на прозрачност, без нито едно обжалване на решенията на комисията, са избрани за изпълнители български фирми с доказани възможности.
Проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“ се осъществява с финансовата подкрепа на ОП „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд.
|