Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Вицепремиерът Василев защити пред МВФ нуждата от сериозни инвестиции в компютъризацията в образованието 21.09.2004

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев защити на среща с представители на Международния валутен фонд /МВФ/ тезата за нуждата от сериозни инвестиции в компютъризацията в българското образование. Срещата се проведе днес сутринта в Министерството на транспорта и съобщенията. В нея взеха участие още заместник-министрите София Касидова, Никола Янков и Неделчо Неделчев, ръководителят на мисията за България Ханс Фликеншилд, постоянният представител на фонда у нас Джеймс Роуф и други.

Основните теми на разговорите бяха реформата в железопътния транспорт, развитието на телекомуникационния сектор, приватизацията на “България Ер”, БРП и БМФ, както и концесията на летищата и пристанищата.

Министър Василев информира представителите на МВФ за подписания през месец юни Договор за обществени услуги между БДЖ и държавата. Припомняме ви, че на основание на нормативната база на ЕС на 29 юни 2004 г. за първи път в България беше сключен Договор за извършването на обществени превозни услуги с железопътен транспорт. С него взаимоотношенията железници - държава се поставиха на равноправна основа и беше регламентирано обособяването на два основни сегмента за обслужването на пътниците:

  • Превози на търговски принцип, които не са обект на държавно субсидиране (Превози с международни и експресни влакове);
  • Превози, обект на ЗОУ (задължителни обществени услуги) с бързи, крайградски и пътнически влакове
С договора се регламентират стандартите за надеждност, капацитет, качество на услугите, обект на задълженията на превозвача и финансовите взаимоотношения между държавата и превозвача. Държавната субсидията за БДЖ за тази година е в размер на 70 млн. лв., а компенсациите за безплатни патувания и такива с намалени цени са 18,4 млн. лв. Разликата между субсидията на БДЖ и реалните разходи за пътнически превози от договора е 25 млн. лв. Разходите на железниците възлизат на 95 млн. лв., така че БДЖ ще приключи годината на загуба с 25 млн. лв. Засилената финансова дисциплина и печалбата на товарните превози ще доведат до по-малка загуба. Според министър Василев БДЖ не получава субсидията, която се предвижда по закон.

 

Николай Василев отчете като положителен елемент в развитието на железниците изплащането на просрочените задължения на служителите, успешното пласиране на корпоративната облигация, средствата от която ще бъдат използвани за ремонта на 3 620 товарни вагона, течащата в момента процедура на пряко договаряне за доставка на фамилия електрически и дизелови мотриси, както и успешно протичащата оптимизация на персонала в системата.

По отношение на телекомуникационния сектор министър Василев заяви пред представителите на МВФ, че правителството не възнамерява да даде повече от 3 GSM-лиценза, а ще насочи усилията си към въвеждането на универсални мобилни далекосъобщителни системи, т. нар. UMTS. UMTS технологията превъзхожда многократно възможностите на съществуващите в момента системи от 1-во и 2-ро поколение, главно по отношение на възможностите за пренос на данни с висока скорост. Необходимостта от тази нова технология възниква от промяната в структурата на потребителското търсене в посока на високоскоростни и мултимедийни услуги. България е една от малкото страни в Европа, която все още не е предоставила лицензии за мобилни оператори от трето поколение.

Министър Василев информира представителите на МВФ, че стратегията за приватизация на “България Ер ” беше приета от Министерския съвет и до края на месеца се очаква тя да бъде разгледана от парламентарните комисии в Народното събрание.

Параходство "Български морски флот" планира да пусне на пазара облигационна емисия в размер на 50 млн. щ. д. Това ще позволи рефинансиране на кредити на БМФ към банки и ще позволи 23-те кораба, плаващи под чужд флаг да се върнат под български, стана ясно още по време на срещата. Чрез Българска фондова борса – София бяха продадени 30% от капитала на БРП. Цялостната приватизация на дружеството ще се извърши след приемането на стратегия за приватизация на дружеството от МС и одобрението й от Народното събрание.

Вицепремиерът Василев съобщи, че в края на месец септември ще стартира конкурсната процедура за избор на концесионер, след като Министерският съвет прие решение за предоставянето на концесия на Летище Бургас и Летище Варна.

Министерството на транспорта и съобщенията е в ускорена процедура за подготовката на предоставянето на концесия на 23 пристанища и пристанищни терминали, а амбицията е до края на средата на 2005 г. за част от тях да е избран концесионер, а за останалите да е обявена конкурсната процедура, заяви министър Василев в края на срещата си с представителите на МВФ.


За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed