Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Ивайло Московски: Ще реша въпросите на автобусния бранш в моя ресор 18.04.2016
Голям размер

Представители на автобусния бранш обсъдиха с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски належащите проблеми в сектора. Министър Ивайло Московски предприе незабавни действия по решаването на два от въпросите, които са от компетенциите на министерството.

Още следващата седмица започва работа по коригирането на Републиканската транспортна схема, заяви министър Ивайло Московски. Ще бъдат разработени изцяло нови принципи и критерии за определяне на маршрутните разписания и часовете на тръгване и пристигане. По думите му, основната задача е да се избегнат съществуващите конфликтни точки, като по този начин Републиканската транспортна схема ще бъде по-ефективна, както за превозвачите, така и за гражданите на всички населени места. Критериите ще бъдат съобразени и с разписанието на влаковете, допълни още той. Министърът заяви, че срокът, който е поставил на администрацията за изработване на схемата, е три месеца. Той припомни, че миналата година в БАН беше разработен математически модел, свързан с републиканската транспортна мрежа, който ще бъде използван при създаването на новата.

Втората тема, от компетенциите на МТИТС, по която министър Ивайло Московски предприе незабавни действия, е изработването на Категоризация на автогарите и въвеждането Методика за ценообразуване на техните услуги. Министърът възложи незабавното сформиране на експертен екип, с участието на представители на бранша, който в срок от три месеца да приключи с работата. Министър Московски заяви, че по време на днешната среща е обсъждана идеята автогарите да бъдат разделени на три категории, като те ще послужат за определянето на прага на ценообразуване. По данни на бранша, в момента цените за ползване на автогарови услуги се формират свободно, независимо от големината на населеното място и на пътникопотока, а съгласно законодателството те са задължени да спират на автогари или спирки.

От бранша бяха поставени и въпроси, които не са от компетенциите на министерството, като борбата с нерегламентираните превози на пътници с автомобили до 8+1 места; изплащането на компенсациите и субсидиите на превозвачите; ТОЛ системата и ценообразуване на винетните стикери и липсата на достатъчно квалифицирани професионални водачи. По тези теми министър Ивайло Московски пое ангажимент да изпрати още днес писмо до вицепремиерите Ивайло Калфин и Румяна Бъчварова, както и до министрите Владислав Горанов и Лиляна Павлова за организирането на обща среща с превозвачите, на която да бъдат обсъдени конкретни мерки и решения.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Костадин Вардев,
Връзки с обществеността, МТИТС
Телефон: 02/ 9409 620
E-mail: kvardev@mtitc.government.bg
E-mail: press@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed