Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Големи авиокомпании са предпочитаните купувачи при приватизацията на “България Ер” 19.08.2004

Големи авиокомпании са предпочитаните купувачи при приватизацията на националната авиокомпания “България Ер”. Това заяви днес вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев след като Министерският съвет прие Стратегията за приватизация на националния ни авиопревозвач.

Документът предвижда два етапа на конкурса за купувач на авиокомпанията. В първия етап оферти могат да подават стратегически инвеститори, които са български юридически лица, регистрирани по Търговския закон, в които 100% от капитала се притежава пряко от дружества с приходи от авиационни услуги над 100 млн. евро за последните три финансови години. В случай, че интересът от страна на този тип инвеститори е слаб, до участие ще бъдат допуснати и финансови инвеститори. Изисквания към тях са да бъдат български юридически лица, регистрирани по Търговския закон, в които над 50% от капитала се притежава пряко от дружества, управляващи финансови активи в размер над 200 млн. евро и/или притежаващи дялови участия в други дружества на обща стойност над 200 млн. евро. Финансовите инвеститори ще бъдат допуснати в случай, че интерес към приватизацията на компанията са проявили трима или по-малко от трима стратегически инвеститори.

Прилагането на по-гъвкава процедура, свързана с двуетапния конкурс за избор на купувач, се очаква да даде по-голяма възможност за постигането на по-добри условия, които гарантират бъдещето на “България Ер”. Стратегията ще позволи осигуряването на необходимите финансови средства за увеличаване на самолетния парк на авиокомпанията и ще обезпечи в по-висока степен необходимостта на “България Ер” да се справи с конкурентния натиск на авиационния пазар.

Основните параметри в Стратегията:

  • На инвеститорите ще бъдат предложени за закупуване акции в размер на 100% от капитала на дружеството.
  • Мажоритарният дял от дружеството-купувач следва да бъде собственост на български физически или юридически лица, или на чуждестранни лица от страни-членки на Европейския съюз.
  • В случай, че само трима или по-малко стратегически инвеститори са получили сертификат за регистрация в рамките на определен в решението на Агенцията за приватизация срок, ще бъде допусната възможност след изтичането на този срок да бъдат сертифицирани и финансови инвеститори, които отговарят на изискванията за финансов инвеститор.
  • Предложенията на кандидатите ще бъдат преценявани въз основа на предлаганата цена, инвестиционната програма, репутацията и опита на компанията в бранша.
  • Предварителните оферти на кандидатите трябва да съдържат предварителна бизнес програма за развитие на дружеството за срок от 5 години, считано от датата на прехвърляне на собствеността върху продаваните акции, и съгласие на инвеститора да осигури средства в размер на 20 млн. лв. за допълване на капитала.
  • Окончателната оферта на кандидатите трябва да съдържа безусловно изразено съгласие със следните задължителни условия на сделката:

          - забрана за намаляване на придобитото акционерно участие на купувача в “България Ер” за срок от 3 години от датата на придобиване;

          - забрана за промяна на акционерно участие в дружеството-купувач за срок от 3 години от датата на придобиване;

          - недопускане на ликвидация и обявяване на дружеството в несъстоятелност за срок от 5 години, считано от датата на придобиване на собствеността върху продаваните акции;

          - задължение на инвеститора да осигури средства в размер на 20 млн. лв. за допълване на капитала на “България Ер”, който в момента е 10 160 000 лв.

          - забрана за продажба на слотове за срок от 3 години без разрешение на Министъра на транспорта и съобщенията.

***

Националният ни авиопревозвач приключи 2003 г. с печалба в размер на 1,5 млн. лв., при загуба от 871 хил. лв. за 2002 г. За периода януари – юли 2004 г. компанията отчита печалба от 2,4 млн. лв. Самолетният парк на “България Ер” беше увеличен от 2 самолета през 2002 г., до 4 през 2003 г., а към настоящия момент компанията притежава 8 “Боинг”-а. Броят на обслужваните дестинации е нараснал от 12 през миналата година до 18 през 2004 г. В момента компанията оперира по директни линии до Лондон, Париж, Рим, Брюксел, Амстердам, Копенхаген, Стокхолм, Берлин, Франкфурт, Мадрид, Лисабон, Тел Авив, Москва, Цюрих, Виена, Прага и Милано. Увеличен е и броят на чартърните превози в общата структура на пътническите превози от 16,64 % през 2003 г. до 28,58 % през 2004 г.

За допълнителна информация:
Румяна Якимова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 02
e-mail: ryakimova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed