Предстои обявяването на процедура по Закона за обществените поръчки за оперативен лизинг на самолет Боинг 737-500 за нуждите на “Авиоотряд 28”. Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев представи на министър-председателя Симеон Сакскобургготски няколко доклада с предложения досегашните машини ТУ-154 и ТУ-134 на “Авиоотряд 28” да бъдат заменени с Боинг 737-500. Министър-председателят Симеон Сакскобургготски одобри предложението при положение, че бъде избран най-икономичният вариант за нуждите на “Авиоотряд 28” от правителствен самолет, без разходи от държавния бюджет. Министър Василев информира президента Георги Първанов, председателя на Народното събрание Огнян Герджиков и членовете на кабинета за предстоящата процедура. Самолетите ТУ-134 и ТУ-154 са морално остарели и ще бъдат продадени. Ресурсът на ТУ-134 е изтекъл преди две години, а ТУ-154 с големите си размери, шум на двигателите и разходите по експлоатацията му е неефективен. Очакваните приходи от продажбата на двата самолета са около 2-3 млн. лв. и ще бъдат достатъчни за вземането на оперативен лизинг на Боинг 737-500 за период от три години. Лизингът не предвижда допълнителни средства от държавния бюджет за 2004 и 2005 г. Техническите характеристики на Боинг 737-500 покриват изискванията на стандартите за международни полети. Самолетът има ниска разходна норма на гориво от 2,1 т/ч и при растящите цени на петрола и на авиационното гориво вариантът е икономичен. Международните летища обслужват с резервни части този тип самолети. Експлоатационните им разходи са сред най-ниските в света. Ръководството на “Авиоотряд 28” съвместно с експерти от “България Ер” са започнали проучването на пазара за наемане на Боинг 737-500. Изискването е самолетът да е под десетгодишен. При процедурата по наемането на “Боинг”-а ще бъдат взети под внимание съображенията за национална сигурност. За допълнителна информация: Вера Деянова, Пресцентър, Министерство на транспорта и съобщенията Тел: 940 95 34, 940 96 20 e-mail: vdeianova@mtc.government.bg |