Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Кандидатите за водачи на МПС вече ще бъдат изпитвани само в кабинети на ИА „Автомобилна администрация“ 19.08.2016
Голям размер

Теоретичните изпити на кандидатите за управление на МПС вече ще се провеждат само в кабинети на ИА „Автомобилна администрация“. Това изискване влиза в сила от утре и е едно от измененията в Наредба 38. Промените са част от мерките, предприети от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски за спиране на порочните практики при шофьорските изпити.

Данните от проверките на ИА „Автомобилна администрация“, както и на Специализираната прокуратура показаха, че досега резултатите от изпитите се манипулираха с камери, монтирани над работните места в част от изпитните кабинети. Един от похватите бе използването на слушалки, мобилни телефони и други устройства, чрез които верните отговори се диктуват на кандидатите от лица извън залите за изпити. Другите методи за измама са явяване на изпита на различно лице от вписаното в протокола, размяна на таблетите и подсказване на верните отговори. За подобни нарушения от 1 април тази година до момента са анулирани резултатите от изпитите на около 144 кандидати. С новите изисквания ще се установи пълен контрол върху системата за видеонаблюдение и техническите средства при изпитите. Към момента това не беше възможно, тъй като те се провеждаха основно в частни кабинети на учебни центрове в цялата страна.

С промените в Наредба 38 се забранява на кандидатите да използват други електронни устройства освен осигурените за изпита таблети. Предвидено е до 1 март 2017 година всички работни места в кабинетите на ИА „Автомобилна администрация“ да бъдат изолирани едно от друго, така че изпитваните да нямат физически или визуален контакт помежду си. Преди да заемат местата си в изпитните кабинети, кандидатите ще бъдат проверявани с технически средства за наличието на електронни устройства у тях. За целта, на 9 август 2016 година беше обявена обществена поръчка за техническото обезпечаване. Предвижда се работните места на изпитваните да бъдат преградени едно от друго, така че да няма възможност за подсказване, размяна на таблети и други опити за манипулации. Всяко място ще бъде оборудвано с работна станция, камера и микрофон. В залите ще бъдат монтирани системи за контрол на изпитния процес, апаратура за регистриране на сигнали от електронни устройства, както и система за автоматично известяване и записване на сигналите при тяхното засичане. Ще бъде осигурена и специализирана мобилна техника, с която изпитващият да проверява за излъчвани сигнали от електронни устройства по време на изпита.

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed