Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Седем оферти за концесионирането на пристанищен терминал Леспорт 22.04.2005

В предварително обявения срок до 17 часа на 21 април 2005 г. седем от допуснатите кандидати подадоха оферти за участие в едностепенен неприсъствен конкурс за предоставяне на концесия с предмет – особено право на ползване върху пристанищен терминал “Леспорт”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна.

Днес в Министерството на транспорта и съобщенията се проведе публичното отваряне на постъпилите предложения в присъствието на конкурсната комисия и представители на кандидатите.

Офертите бяха отворени от председателя на конкурсната комисия заместник-министър Никола Янков.

Предложения са подени от:

1. “Ти Ай Метълс” ЕООД;
2. “Интерпорт България” АД;
3. “Портфлот-Бургас” ЕООД;
4. Трансимпекс” АД;
5. “Тец Марица 3” АД;
6. “Газтрейд” АД;
7. “БМ Порт” АД;

Основните цели, които си поставя Министерството на транспорта и съобщенията при предоставянето на пристанищен терминал Леспорт на концесия е чрез привличане на финансово стабилен частен концесионер да се подобри качеството на обслужване, да се повиши ефективността на пристанищните услуги, да се привлекат допълнителни товари, да се осигури трансфер на управленско ноу-хау, ползите от които ще са за цялата икономика на страната.

Основни параметри на концесията:

- срок на концесията 30 г.;
- критерии за избор на концесионер:
1. финансова стабилност на допуснатите до участие в конкурса кандидати; финансово стабилен е кандидат, който отговаря на следните условия:
1.1. размерът на активите му е на стойност не по-малко от 4 000 000 лв., или

1.2. размерът на приходите от продажби за последните две години е не по-малък от 20 000 000 лв.;
1.3. не е в процедура по ликвидация или производство по обявяване в несъстоятелност, като тези обстоятелства се доказват със съдебно удостоверение, издадено не по-рано от един месец от подаване на заявлението;
1.4. няма просрочени парични задължения към държавата, което се доказва с удостоверение от съответната данъчна служба;
1.5. няма просрочени парични задължения към осигурителни фондове, което се доказва с документ от съответния компетентен орган;
1.6. представи банкова референция и препоръки от търговски партньори.
2. разработки относно:
2.1. инвестиционно предложение с относителна тежест 25 на сто, съдържащо инвестиционна програма, включваща поне: за първите две години от срока на концесията инвестиции в размер не по-малък от 2 000 000 лв., за първите 10 години от срока на концесията инвестиции в размер не по-малък от 7 000 000 лв., план за| финансирането й и оценка на финансовия ефект на инвестициите върху потребителите;
2.2. бизнес предложение с относителна тежест 10 на сто, включващо социална програма, план за преходния период, програма за оперативна дейност и поддръжка, организационно-управленски план, програма за безопасност и сигурност, екологична програма;
2.3. предложение за достигане на средногодишен товарооборот с относителна тежест 25 на сто;
2.4. предложение за фиксираната част на годишно концесионно възнаграждение с относителна тежест 20 на сто;
2.5. предложение за променливата част на годишно концесионно възнаграждение с относителна тежест 20 на сто.

Общата оценка на разработките на кандидатите, които отговарят на условията за финансова стабилност, се умножава с коефициент 2, а на кандидатите, които не отговарят на условията за финансова стабилност – с коефициент 1.

- паричен депозит за участие в конкурса в размер 70 000 лева;
- за всяка година от действието на концесионния договор концесионерът представя и поддържа потвърдени безусловни неотменяеми банкови гаранции, както следва:
1. гаранция за изпълнение на инвестиционната програма – гаранция в размер на 15 % от стойността на планираните инвестиции за съответната година;
2. гаранция в размер на 256 000 (двеста петдесет и шест хиляди) евро за гарантиране изпълнението на договора, включително задължението за плащане на концесионно възнаграждение, товарооборот, задължението за плащане на лихви и неустойки, определени в договора;
- еднократното концесионно възнаграждение, което концесионерът ще заплати при подписване на концесионния договор е в размер на 350 000 лева;
- годишно концесионно възнаграждение се състои от две части – фиксирана и променлива:

Предложението на кандидатите за фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение не следва да бъде по-малък от 128 000 евро.

Променливата част на годишното концесионно възнаграждение е в размер, равен на по-голямата от следните две суми:
- процент, достигнат при проведения конкурс, но не по-малък от 10 (десет) на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесия, спрямо приетите за базови брутни приходи от 2 355 485 лева; или
- коефициент, измерен като евро за тон, достигнат при проведения конкурс, но не по-малък от 0,95 евро/тон, умножен по нарастването на годишния товарооборот, спрямо определения за базисен годишен товарооборот от 330 485 тона.

За допълнителна информация:
Радослава Петрова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 25
e-mail: rpetrova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed