Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
МТС изпрати отговор до родителите на децата, пътували в катастрофиралия автобус в Лим 10.06.2004

В Министерството на транспорта и съобщенията се получи писмо от родителите на децата, които пътуваха с автобуса, потънал на 04.04.2004 г. в река Лим, както и от граждани на град Свищов. При инцидента загинаха трагично 12 деца.

Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” към МТС подготви и изпрати отговор на отправените към Министерството въпроси. По-долу ви предлагаме пълния текст на отговора на МТС.

Официалното писмо на Министерството на транспорта и съобщенията включва отговор на въпросите, които са от компетенцията на МТС. Писмото ще бъде изпратено персонално до гражданите от гр. Свищов, които са посочили своя домашен адрес в него.

Въпросите от писмото, които са в компетентността на МТС, са следните:

  • Какви са изискванията, на които следва да отговаря автобус за превоз на деца и отговарял ли е конкретният автобус на тези изисквания?
  • Колко часа е продължило пътуването от Свищов до мястото за нощуване в Черна гора?
  • Ако пътуването е продължило повече от 16 часа в едната посока, имало ли е осигурена нощувка за шофьорите за етапа на прехода?

Отговор на Министерството на транспорта и съобщенията:

УВАЖАЕМИ РОДИТЕЛИ И ГРАЖДАНИ НА ГРАД СВИЩОВ,

Преди да отговоря на вашите въпроси, позволете ми от името на Министерството на транспорта и съобщенията още веднъж да поднеса нашите най-искрени съболезнования за трагичната загуба на вашите деца.

Министерството на транспорта и съобщенията може да даде пояснения по три от посочените в писмото ви въпроси.

В конкретния случай автобусът е предназначен за извършване на международен превоз на пътници, които могат да бъдат възрастни и/или деца. Изискванията за тези превози, включително и към автобусите, са регламентирани в Спогодбата за международни случайни превози на пътници, извършвани с автобуси (ИНТЕРБУС).

На 05.03.2004 г. от “Държавна автомобилна инспекция” (ДАИ) - гр. Смолян на автобуса е издадено удостоверение за годност на автобус за международен превоз на пътници. Изисквания към автобусите има и в прилаганата Система за международна класификация на автобусите за туризъм. На 27.03.2003 г. от Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) на автобуса е издадено удостоверение № 236 за категоризиране (категория три звезди). В съответствие с Наредба № 32 за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства, автобусът е преминал изискващия се периодичен преглед на 04.12.2003 г. Към датата на пътуването автобусът е отговарял на всички изисквания за извършването на международен случаен превоз на пътници.

Специфични изисквания за превоз на деца има при така наречените ученически автобуси (school bus), които са конструирани специално за тази цел. Тези автобуси се произвеждат в малки серии, предимно по заявки и по принцип не са предназначени за дълги пътувания.

Автобусът Jonkheere на транспортната фирма е с дата на първа регистрация през 1992 г. За тази година (в случай че годината на производство съответства на първоначалната регистрация) в европейските страни са се прилагали националните изисквания към конструкциите на автобусните каросерии, част от които са аварийните люкове. Европейските разпоредби по този проблем са включени в Директива на Европейския съюз 2001/85/ЕС (от 2001 г.). Тези изисквания са аналогични с описаните в Правило № 36 на Икономическата комисия за Европа към Организацията на обединените нации (ИКЕ-ООН). Европейските производители на автобуси от договарящи страни по спогодбата за конструкциите на пътните превозни средства – Женева 1958 г., са задължени да прилагат посоченото Правило, но както Директивата, така и Правилото за някои от тях са влезли в сила след производството на автобуса. В Европейските директиви няма допълнителни изисквания към автобусите при извършването на международен случаен превоз на деца.

Въпреки по-късното официално прилагане на посочената нормативна база, автобусните производители са се съобразявали с конструктивните изисквания, описани в посоченото Правило. Когато люковете на покрива не са само вентилационни, в моторните превозни средства (МПС) за превоз на пътници са се използвали и понастоящем се използват три вида покривни аварийни люкове – изваждащи се, окачени или изработени от лесно чупливо безопасно стъкло. Основно изискване за първите два вида е те да могат да се отварят както от вътрешната страна (отделението за пътници), така и отвън. Начинът на отваряне (ръчно или дистанционно) се определя от производителя или се заявява от купувача. Няма задължително изискване за дистанционно отваряне, важното е да може да се отваря. При третия вид стъклото се разбива с предвидено за целта чукче, което е аналогичен начин за аварийните изходи, оформени в страничните стъкла.

Конструкцията, предназначението и видът на люковете може да се установи след изваждането на автобуса.

Точната продължителност на пътуването от гр. Свищов до Черна гора ще се определи (ако е възможно след престоя под вода) от тахографските листове, намиращи се в автобуса. По обясненията на водача Димитър Керкелов, той е управлявал автобуса на връщане към България от около 14.00 часа до около 19.00 часа, като е тръгнал от манастира “Св. Стефан” (приблизително на 5 км от Дубровник).

Преди това е била направена почивка от около 50 минути. Към 19 часа водачите са направили смяна и управлението на автобуса е поето от Илия Измирлиев. Произшествието е настъпило около 19,40 часа, след изминаване на приблизително 25 км от момента на смяната. По-конкретна информация за графика за работното време на екипажите може да се даде след извършване на разследване от компетентните органи.

При разговори с други водачи, изпълнявали случаен превоз по същия маршрут, в зависимост от атмосферните условия продължителността на превоза в една посока е около 16 – 18 часа. Не е осигурена нощувка на пътниците в автобуса.

За допълнителна информация:
Радослава Петрова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 25
e-mail: rpetrova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed