Законът за администрацията въвежда единен модел за организация на административните структури в изпълнителната власт. Законът регламентира създаването на Регистър на административните структури и на актовете на органите на изпълнителната власт.
Поддържането на публичен Регистър на административните структури и на актовете на органите на изпълнителната власт подпомага постигането на откритост, достъпност и координация в работата на държавната администрация.
В Регистъра се вписва информация за всички административни структури на изпълнителната власт:
- ръководните им органи и техните правомощия
- структурата на всяка отделна администрация и функциите на звената в нея
- общата численост на служителите в администрацията
- брой на заетите и на незаетите длъжности по служебно и трудово правоотношение по звена
- административно-териториалната принадлежност на общините и населените места
- данни за контакт с администрациите (телефон, адрес, Интернет страница)
- В Регистъра се поддържа и информация за регулаторните режими (лицензионни, регистрационни, разрешителни и режими, приравнени до разрешителните), която включва:
- обща информация за всеки отделен регулаторен режим, съдържаща:
- пълните текстове на нормативните актове (закон, наредба, правилник и др.), в които са регламентирани правомощията на органите на изпълнителната власт по регулаторни режими;
- описание на предмета и вида;
- описание на процедурата по издаването на индивидуален акт по всеки отделен регулаторен режим - орган по издаването; изисквания и документи; административно звено обслужващо издаването на акта; звено за административно обслужване, в което се подават документите и се получава информация;
- такси за издаването на индивидуален акт по регулаторен режим;
- образци на документи, необходими за попълване във връзка с издаването на индивидуален акт по прилагането на регулаторен режим.
- индивидуалните административни актове, издадени от органите на изпълнителната власт при упражняване на правомощията им по регулаторни режими.
- От края на 2003 година, в съответствие със Закона за държавния служител, обявленията за конкурси за държавни служители се публикуват в Регистъра, едновременно с публикуването им в централен или местен ежедневник.Обявленията за конкурси за държавни служители съдържат информация за:
- длъжността, за която се провежда конкурсът;
- администрацията и звеното, в което ще се заема длъжността;
- минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност;
- необходими документи за кандидатстване, място и срок за подаването им;
- общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса;
- образци на документи, които кандидатът трябва да попълни във връзка с кандидатстване по обявата.
Информацията в Административния регистър се въвежда и актуализира от служители от съответните административни структури.
В Регистъра не се въвеждат данни, които представляват класифицирана информация и лични данни.
За поддържане на Регистъра отговаря Администрацията на Министерския съвет. |