ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Транспорт » Програми и проекти » Инфраструктурни проекти по ИСПА

Инфраструктурни проекти в изпълнение, финансирани по програма ИСПА



Реконструкция и електрификация на ж.п. линията Пловдив-Свиленград-гръцка/турска граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч

(ИНФОРМАЦИЯ ЗА физическо изпълнение към 31.12.2011)

Невъзможността за удължаване на срока за финансиране по ИСПА/КФ след края на 2010 г. във връзка с продължаващите закъснения на вече възложените договори за строителство на Фаза 1, Фаза 2 и Системите доведе до намаляване на обхвата на първоначалния проект финансиран по програма ИСПА.

Разделяне на обхвата на проекта между ИСПА и ОПТ

Обхват по ИСПА:

Промяната в обхвата беше определена на базата на обхвата на физическото изпълнение на строителните работи, предвидени да бъдат завършени до крайния период за плащане (края на 2010) и удостоверяването, че проектът е функциониращ (към края на 2011 г.).

-    Фаза 1 - всички работи

-    Фаза 2 - Всички работи до Димитровград

-    Фаза Системи - Всички работи до Димитровград

Обхват по ОПТ:

-       От гара Димитровград и всички строителни работи до гара Свиленград, включително и гара Свиленград.

-       Всички допълнителни работи, които не са включени в нито един от подписаните договори по мярка ИСПА, но необходими за успешното приключване на проекта.

Бяха подготвени и предадени в ЕК в края на 2010 г.:

- Предложение за изменение на КФ/ИСПА Финансов меморандум, Мярка № 2001/BG/16/P/PA/003 в размер на 159.2 млн. евро, целящо да обоснове обхвата на мерките, които трябва да се съфинансират със средства по програма ИСПА (Регламент 1164/94). Одобрено с Решение на Европейската Комисия от 16 декември 2011 г.

- Формуляр за кандидатстване по Оперативна програма „Транспорт” в размер на 207,3 млн. евро. за осигуряване на по-нататъшно финансиране за оставащите компоненти от работите, така че да се изпълни обхвата и целите на мярката по Финансовия меморандум, който е одобрен с Решение на Европейската Комисия от 22.12.2011 г.

Изготвена е тръжна документация за проект „Електрификация и реконструкция на железопътната линия Димитровград – Свиленград”, като на 11 март 2011 г. е стартирана процедура за възлагане на обществена поръчка, включваща три обособени позиции:

1. „Реконструкция и електрификация на жп отсечка Димитровград-Харманли (от км 231+560 до км 266+000)”;

2. „Реконструкция и електрификация на жп отсечка Харманли-Свиленград (от км 297+750) и отсечка Свиленград – Гръцка граница”;

3. Изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуваща подстанция Димитровград”.

След приключване на работата на оценителната комисия, Възложителят ДП НКЖИ с Решение № 24/02.09.2011 г. на Генералния директор обяви изпълнителите по трите обособени позиции на обществената поръчка.

На 19.01.2012 г. бяха подписани договорите с избраните изпълнители по трите обособени позиции.

С оглед популяризиране изпълнението на строителните дейности по проект Пловдив-Свиленград, по инициатива на Бенефициента, през отчетния период беше заснет филм, представящ текущото изпълнение на проект “Реконструкция и електрификация на ж.п. линия Пловдив-Свиленград-Турска/Гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/час”, финансиран по програма ИСПА и по Оперативна програма „Транспорт”. Прожектиран е на Единадесетото заседание на Комитета за наблюдение по ОПТ, проведен в периода 7-8 декември 2011 г.

В периода 16 – 18 декември 2011 г. по инициатива на ДП НКЖИ беше проведен семинар по публичност за журналисти и служители на МТИТС с участието на представители на ЗУИП. На 17.12.2011 г. транспортният министър Ивайло Московски, съвместно с участниците в семинара, извърши инспекция на строителството на жп линията Пловдив – Свиленград. Информация за събитието беше отразена в периодичната столична и регионална преса.

След проведена проба за поставяне под напрежение на Контактната мрежа в участъка от гара Крумово до гара Първомай и тестови пътувания със скорост 167,6 км/ч, на 22.12.2011 г. министър-председателят Бойко Борисов и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Ивайло Московски, пропътуваха участъка в локомотив с проектната скорост от 160 км/ч.

І. Актуално състояние на договорите по проекта

Към настоящия момент по проекта се изпълняват три договора за строителствоедин договор за изпълнение на допълнителни работи по пресичанията на комуналните съоръжения), един договор за супервизия на извършваните работи и един договор за техническа помощ на ЗУИП за комплексното управление на проекта.

Договор за строителство, железен път и електрификация Фаза І: Крумово – Първомай

Изпълнител: TERNA S.A (Гърция)

Стойност на договора (променена 88 728 832.00 Евро Допълнително споразумение № 1/24.07.2008 г.)

Стойност на договора (променена 96 131 026.00 Евро Допълнително споразумение № 2/20.08.2010 г.)

Стойност на договора (променена 99 792 441.00 Евро Допълнително споразумение № 3/03.12.2010 г.)

След провеждане на процедура на договаряне по изискванията на ЗОП с Изпълнителя на 24.07.2008 г. беше подписан Договор "Допълнителни работи по договор № EUROPEAID/117495/D/W/BG" за изпълнението на работите по пресичанията на комуналните съоръжения. С подписването на договора беше отстранена основната пречка за реализирането на договора за Фаза 1. Стойността на договора възлиза на 3 475 978 Евро. Срокът на договора е 6 месеца.

Характеристики на договора:

Изпълнител: TERNA S.A (Гърция)

Стойност на договора  3 475 978 Евро

Работите по договора са завършени.

  • Паралелно с подписването на договора с Изпълнителя на 24.07.2008 г. беше договорено Допълнително споразумение № 1 към договора за Фаза 1, с което Срокът за завършване се удължава с 9 месеца, а стойността на договора с 3 000 000.
  • За разрешаване на проблемите по изпълнението на договора и подадените от Изпълнителя искове, на 20.08.2010 г. е подписано Допълнително споразумение № 2, което включва удължаване на срока за завършване на работите до 26 декември 2010 г., както и увеличаване на договорната цена със 7 402 194.00 евро.
  • С цел разрешаване на подадените искове на Изпълнителя и нерешените проблеми е подписано Допълнително споразумение № 3, което увеличава договорната цена със 3 661 415.00 евро.

На 21.12.2011 г. беше подписан Акт № 15 за установяване годността за приемане на строежа.

Към 31.12.2011 г. строителните работи по договора са приключили. Остават за изпълнение дейности по отстраняване на забележките, констатирани от Комисията за установяване годността за приемане на строежа, назначена от генералния директор на ДП НКЖИ, съгласно Заповед № 1514/13.12.2011 г.

Предадени са част от Наръчниците за поддръжка и експлоатация на приетите елементи от строителството, одобрени от Инженера.

Удължаване на времето за завършване – Във връзка с критичното забавяне на изпълнението поради незавършени отчуждителни процедури, Инженерът е поискал одобрение от Възложителя на междинно удължаване на времето за изпълнение на строителните дейности. След специфично одобрение от страна на Възложителя от 10.06.2011 г., Времето за завършване на строителството е удължено до края на 2011 г.

Подготвя се Адендум № 4, който ще уреди всички нерешени въпроси по договора. Назначената на 22 ноември 2011 г. със заповед на Министъра на ТИТС Комисия за анализ на адендума работи, като се очаква да приключи до края на януари 2012 г.

Договор за осигуряване на техническа помощ на ЗУИП към НКЖИ при комплексното управление на проекта

Консултант:   ADO (Athens Development Office) S.A. and WSP International Sweden

Стойност на договора 1 819 700 Евро

Стойност на договора (променена 2 594 590 Евро Допълнително споразумение № 4/29.12.2010 г.)

Договорът е в процес на изпълнение.

Ръководителят на екипа успешно изпълнява своите задължения по договора. В предвид прехвърлянето на проекта към Оперативна програма „Транспорт”, бе съгласувано преразпределение на средствата в рамките на съществуващия договор с оглед осигуряване на участието на лидера на екипа до края на 2010 г. Подписано е Допълнително споразумение 4/29.12.2010 г. към договора до приключване на проекта в програмен период към 2015 г. предвид факта, че Пловдив-Свиленград ще бъде преходен проект.

Междинни сертификати за плащане № 11 и 12 на обща стойност 136 814 .00 евро е одобрен от Бенефициента и платен от МТИТС на 28 декември 2010 г.

Договор за осигуряване на техническа помощ за супервизия на строителните работи за цялата линия

Консултант:    TYPSA S.A., Louis Berger SAS, Systra S.A., TRADEMCO S.A. and Rubicon

Стойност на договора 12 577 350 Евро

Стойност на договора (променена с 18 866 025,00 Евро. Допълнително споразумение № 4/30.12.2010 г.)

  • Консултантът осъществява своите задължения като ФИДИК Инженер по трите строителни договора.
  • Консултантът участва активно в провежданите регулярни интерфейсни координационни срещи между изпълнителите на трите строителни договора.

В предвид прехвърлянето на проекта към Оперативна програма „Транспорт”, бе подписано Допълнително споразумение за осигуряване на участието на Супервайзъра по проекта до изтичане на срока за съобщаване на дефекти и цялостно приключване на проекта към юни 2015 г.

Договор за строителство, железен път и електрификация за Фаза ІІ: Първомай – граница

Изпълнител:  “Astaldi”(Италия)

Стойност на договора 162 537 388 Евро

Стойност на договора (променена с 68 000 000 Евро. Допълнително споразумение № 1/29.11.2010 г.)

На 20.12.2011 г. беше подписан Акт № 15 за установяване годността за приемане на строежа.

Към 31.12.2011 г. строителните работи по договора са приключили. Остават за изпълнение дейности по отстраняване на забележките, констатирани от Комисията за установяване годността за приемане на строежа, назначена от генералния директор на ДП НКЖИ, съгласно Заповед № 1514/13.12.2011 г.

Удължаване на времето за завършване – На 22 юли 2011 г. Възложителят дава специфично одобрение на Решението на Инженера за Удължаване на времето за завършване на договора до 9 ноември 2011 г.

На 15 ноември 2011 г. Възложителят представя към Изпълнителя Уведомление за иск № 1, съгласно под-клауза 2.5 във връзка с под-клауза 8.7 от Общите условия на договора. В уведомлението си за иска Възложителят отбелязва, че Времето за завършване на работите по договора е изтекло на 9 ноември 2011 г., но Изпълнителят не е завършил работите до тази дата. Възложителят счита, че Изпълнителят е длъжен да заплати на Възложителя средствата за Дневни щети в съответствие с под-клауза 8.7  и в размер съгласно договора.

Договор за строителство на системите за сигнализация, телекомуникации и SCADA за цялата линия

Изпълнител: Консорциум между „Талес рейл сигналинг солушънз” и „Алкател Лусент”

Стойност на договора  35 557 047 Евро

Стойност на договора (променена с 38 615 986.66 Евро. Допълнително споразумение № 1/15.12.2011 г.)

Дейностите по договора, свързани с изпълнението на договорите в обхвата на строителните договори, финансирани по програма ИСПА са в процес на завършване.

Подписан е Акт 17 за проведени 72-часови проби при експлоатационни условия на телекомуникациите и осигурителната техника на гари Катуница и Поповица. Предстои провеждане на тестове за гари Първомай, Караджалово, Ябълково и СТС Пловдив, както и на системата SCADA за участъка Първомай-Димитровград.

На 1 септември 2011 г. в ДП НКЖИ е получено Решение № 829 от 18.08.2011 г. на Комисията за регулиране на съобщенията за предоставяне на МТИТС кодове на мобилна мрежа. Този ресурс се предоставя за срок от 6 месеца за ползване на индивидуално определен ограничен ресурс – радиочестотен спектър.

На 15.12.2011 г. е издаден нов временен шестмесечен Лиценз за честотите, който влиза в сила от 22.01.2012 г. По този начин се гарантира възможността GSM-R системата в участъка Пловдив-Димитровград да бъде в нормална експлоатация през 2012 г., като паралелно с това се реши въпросът за окончателното прехвърляне на честотния ресурс към ДП НКЖИ.

Изпълнението на договора по Системите в голяма степен зависи от изпълнението на строителните договори. Във връзка с предстоящото изпълнение на договорите за изпълнение на участъка Димитровград-Свиленград, договорът по Системите беше удължен.

Удължаване на времето за завършване – На 19 септември 2011 г. Възложителят в писмо до Инженера дава специфично одобрение на междинно удължаване на времето за завършване до 31 март 2012 г., като това одобрение не се отнася до допълнителните разходи, свързани с удълженото време за изпълнение на работите.

На 15.12.2011 г. е подписан Адендум №1 към договоря по Системите, изготвен съгласно условията на под-клауза 3.5 от Специфичните условия на договора. Чрез допълнителното споразумение се обвързват договорените и одобрени 11 бр. Заповеди за изменение, междинното удължаване на времето за завършване /10,5 месеца по искове №№ 6, 7, 8 и 9 и 6 месеца допълнително междинно удължаване/ и въздействието им по договора в съответствие с неговите условия. Съгласно условията на Адендума стойността на договора се завишава на 38 615 986,66 евро, а времето за завършване – на 37 месеца или до 31.03.2012 г. 

На 29 ноември 2011 г. Изпълнителят, във връзка със забавено междинно плащане № 24, дължимо до 15.11.2011 г., подава Уведомление съгласно под-клауза 16.1 за правото на Изпълнителя да прекъсне изпълнението на работите /или да забави темпа на изпълнение и изисква доказателства за финансовите възможности на Възложителя, съгласно под-клауза 2.4 за наличен достатъчен финансов ресурс или че ще бъде наличен такъв за покриване на договорната цена, включително Адендум № 1.

На 20.12.2011 г. Възложителят представя на Изпълнителя информация относно наличието на финансов ресурс за покриването на договорната цена по договора и доказателства за финансовите възможности на Възложителя.

ІІ.  Актуално състояние на договорите по българското законодателство, финансирани от Националния бюджет извън приемливите за ISPA разходи

Договор за опазване на обектите на археологическото наследство, застрашени при строителните работи по Проекта

  • На 16 май 2008 г. беше подписан договор за извършване на надзор от археолозите по време на строителните работи на обекти, които не са били предвидени в договора от 2004 г.
  • На 4 декември 2009 г. е подписан договор за подготовка и провеждане на спасителни археологически разкопки на обекти №№ 9 и 12. На 22.07.2010 г. беше сключен анекс към договора за наблюдение при извършване на строителните работи в централната част на обект № 12. На 17.11.2010 г. беше сключен втори анекс към договора за наблюдение на обект № 12 при извършване на строителните работи в границите на сервитута.
  • Надзорът върху археологическите обекти ще се осъществява паралелно със строителните работи.
  • Приключени са археологическите разкопки в участък Първомай-Димитровград, като се извършва наблюдение от екип на НАИМ-БАН по време на строителството в обсега на обект № 12 в с. Крум.

ІІІ. Административен капацитет на ЗИУП към НКЖИ

Управляващият орган провежда регулярно оценка на качеството на административния капацитет на ЗУИП, като анализа от оценката е част от доклада за оценка, изготвян от УО.

ІV.  Предстоящи дейности

  • Договор по Фаза 1 - Подписване на Адендум № 4, отстраняване на забележките, констатирани от Комисията за установяване годността за приемане на строежа и установяване на годността за ползване на строежа с издаване на Акт 16;
  • Договор по Фаза 2 – отстраняване на забележките, констатирани от Комисията за установяване годността за приемане на строежа и установяване на годността за ползване на строежа с издаване на Акт 16;
  • Договор по системите - Провеждане на тестове за гари Първомай, Караджалово, Ябълково и СТС Пловдив, както и на системата SCADA за участъка Първомай-Димитровград;
  • Стартиране изпълнението на дейностите по реконструкция и електрификация на железопътната линия Димитровград-Свиленград с финансиране от ОПТ.



Изграждане на нов комбиниран (пътен/железопътен) мост на река Дунав при Видин-Калафат

1. KРАТКА ИНФОРМАЦИЯ ЗА АКТУАЛНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ОБЕКТА

А. Физическо изпълнение и финансово състояние на обекта за главния мост

В периода 1 юни – 30 ноември 2011 г. по договора бяха завършени 81% от опорите за 180 метровите отвори на моста, включително изграждането до пълна височина на пилоните на три от опорите; 30% от връхната конструкция на 40-метровите отвори на моста, 79% от конзолите за пътните платна на 80-метровите отвори на моста; 65% от готовите стоманобетонни елементи и 54% от конзолите, като са монтирани 20% от връхната конструкция на 180-метровите отвори на моста и 49% от готовите елементи за предпазване опорите от удар на кораб, за да се оформи средно 71% физическо изпълнение на обема по договора. Процесът на представяне и одобряване на проектите е пред завършване и продължава при много нисък темп. Проверката на работните чертежи (опори, пилони и елементи) продължава редовно в последователността на тяхното представяне. Строителството на обекта през последните месеци беше съсредоточено върху:

  • Бетонирането на връхната конструкция на моста с 40-метрови отвори;
  • Изграждане на конзолите на пътните платна на моста с 80-метрови отвори;
  • Изливането на опора РВ12 за моста със 180-метрови отвори;
  • Изливане на предварително напрегнати елементи за връхната конструкция за моста със 180-метрови отвори;
  • Монтаж на вантите на опори PB9 и PB10 за моста със 180-метрови отвори;
  • Бетониране на надлъжните подпори на опори PB10 и PB11 за моста със 180-метрови отвори;
  • Стабилизиране на откосите на румънския бряг и монтаж на кофража за изливане на място на връхната конструкция между устой A3 и опора РВ12;

За изпълненото строителство е платена 86,1% от договорната сума.

След коментарите на Инженера през ноември 2011 г. Изпълнителят представи Версия 8.2 на Работната програма и тя беше оценена от Инженера като реалистична и изпълнима. Докато прогнозният паричен поток и графикът на плащанията по представената програма подробно се проучват от Инженера, текущо Инженерът отчита напредъка и сертифицира плащанията според съгласуваната Базова линейна програма, отразяваща извършеното от Изпълнителя строителство в неговата работна програма Версия 3а. Показаната във Версия 8.2 на Работната програма дата на завършване е 29 ноември 2012 г., което е 29 месеца след първоначалната дата на завършване и почти 18 месеца след определения от Инженера и закрепен с Адендум № 1 към договора за проектиране и строителство удължен срок за завършване до 09 юни 2011 г.

Б. Физическо изпълнение и финансово състояние на обекта за прилежащата българска инфраструктура

В периода 1 юни – 30 ноември 2011 г. по договора бяха завършени 97% от земните работи, 96% от съоръженията, 99% от комуникациите, 96% от железопътните сгради, 83% от железопътните инсталации и 70% от пътните работи, за да се оформи средно 87% от обема по договора. Строителството на обекта през последните месеци беше съсредоточено върху:

  • Довършителни работи на сградите на Пътническа гара Видин и Нова гранична товарна гара,
  • Надлъжния профил на пътния възел E79 при входа на Видин;
  • Монтаж на съоъжения от системите за жп сигнализация и телекомуникации;
  • Завършване на пътните насипи за пътните и железопътните надлези;
  • Реконструкцията на тягова подстанция Видин;
  • Монтаж на елементи за парапети на пътните платна на надлезите.

За изпълненото строителство е платена 76,8% от договорната сума. Издадени са единадесет официални Нареждания за промяна, като по тях са направени текущи плащания, докато продължава оценката от Инженера.

Закъснението в момента е повече от 23 месеца след първоначалната Дата на завършване и повече от 7 месеца дори след определения удължен срок, който беше определен на 3 юни 2011 г. с Адендум № 2 към договора за строителство. Последната актуализация от Изпълнителя на приетата Базова работна програма показва завършване в края на май 2012 година и не се очакват нови закъснения. Представянето от Изпълнителя на реалистична и изпълнима работна програма до завършването все още се очаква.

 

2. KРАТЪК АНАЛИЗ НА ДОГОВОРНАТА СИТУАЦИЯ

    А. Финансово състояние

    Средствата от всички източници, ангажирани с финансирането на проекта, са договорно осигурени. Тъй като са усвоени 100% от безвъзмездните средства от AFD и от заемните и безвъзмездните средства от KfW, в момента плащания се правят от безвъзмездните средства, осигурени от ЕС и националното съ-финансиране, както и от ресурсите на българския държавен бюджет. След решението на ЕК от 1 август 2011 г. да се удължи срокът на валидност на ФМ до края на 2012 г., са усвоени 86,312 млн. евро, което е грубо 66% от ангажимента по финансовия меморандум, докато от държавния бюджет са направени плащания за 4 826 800 евро. От заемите на ЕИБ, осигурени по проекта, вече са изтеглени 25,5  млн. евро от първия транш, и 15 млн. евро от втория. Към настоящия момент са усвоени към 38,98  млн. евро от заемните средства, което представлява 55,7%. Срокът за заявяване на средства по първия договор с ЕИБ изтече на 15 март 2011 г., а срокът за ползване на пари по втория заем изтече през август 2009 г. и процедурата за удължаване и на двата срока за заявяване на средства е пред приключване, като остава само ратификация от Народното събрание.

    Обобщена таблица за финансовото състояние на проекта е дадена по-долу:

    Обобщени финансови данни за проекта

    Бюджет по финансов меморандум:

    225,8  млн. евро

    Обща стойност на сключените договори: 

    190,7  млн. евро

    Общо платени средства към 31.12.2011 г.:

    155,2  млн. евро

    Наличен резерв към 31.12.2011 г.

    35,1  млн. евро


    Б. Договорни въпроси

    Обект за главния мост:

    Изпълнителят е представил общо двадесет иска за допълнителни разходи и/или удължаване на срока. Докато седем от исковете бяха отхвърлени, осем е вероятно да бъдат отхвърлени, тъй като не са представени допълнителни подробности, а пет са в процес на разглеждане от Инженера, преди да даде определение. Възложителят е представил три иска: един за забавяне процеса на проектиране, друг за преоценка на проекта въз основа на уведомление за промяна на проекта и един за забавен темп на напредъка; допълнителни подробности са представени по претенциите за сумата за забавяне на проектирането и се очаква определение от Инженера.

    Предприета е инициатива за промяна на договорното споразумение, която да отразява актуализираната Работна програма и да смекчи забавянето в изпълнението на проекта, както и да разреши висящия въпрос за разходите по Промяната за изменените фундаменти, определени от Инженера през август 2011 г. Адендум 2, който е съгласуван от страните, трябва да бъде подписан от Управляващия орган във възможно най-кратък срок.

    Обект за прилежащата българска инфраструктура:

    Все още се очаква оценката на правото на Изпълнителя да получи допълнителни средства по Иска за преместването на въздушни електропроводи. Изпълнителят е дал уведомления за двадесет иска с претенции за допълнително време и разходи, но те все още не са основателно подкрепени с подробности. Инженерът отговаря на исковете, както е уместно и седем иска са вече отхвърлени, докато за останалите са нужни пълни подробности от Изпълнителя, преди те да бъдат напълно и официално обработени.

    Страните и по двата договора (Инженерът, Изпълнителят и Възложителят) се събраха на среща в София на 13 декември 2011 г., за да се споразумеят за механизъм (Modus Operandi), който да подобри във възможно най-кратък срок паричния поток по проекта, като се насочи към по-бързо разрешаване на Исковете и Промените по Договорите.

     

    3. ДРУГИ ВЪПРОСИ

    А. Структура за управление

    В периода юни – декември 2011 г. продължиха действията и проектът на двустранно споразумение беше обсъден и одобрен като основа за водене на преговори от българското правителство с решение от декември 2011 г. В процес на създаване е Преговарящият екип и ще се направи предложение до румънската страна за започване на преговорите през февруари 2012 г., с цел ускоряване на преговорния процес съгласно националните законодателства на двете страни.

    Б. Заимствени изкопи

    Затрудненията на ФЦЦ по договорното им задължение за доставка на допълнителни качествени материали за насипи бяха разрешени по принцип, обаче все още съществува минимален риск от ново забавяне на изпълнението на проекта. Усилията на Възложителя да подпомага изпълнителя продължиха и на 12 декември 2011 г. министърът на ТИТС официално уведоми министъра на ИЕТ за спешността на разрешаване на проблема и настоя за намеса за приключване на процедурата по даване на концесия. Съответната регистрация на находището в района на „Антимово 1” беше направена на 21 декември и се очаква концесията да бъде дадена на Изпълнителя преди откриването на новия строителен сезон през март 2012 г.

     

    РЕШЕНИЕ №ЕО-6/2011 за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка   (253.36 KB)

    Обобщена справка и анализ на съответствието на проекта за изменение на подробен устройствен план (парцеларен) ПУП-ПП за землището на гр. Видин и селата Антимово, Капитановци и Покрайна, общ. Видин, с условията на РЕШЕНИЕ №ЕО-6/2011   (95.31 KB)


    © Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
    2014 Всички права запазени