|
|
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на авиационно произшествие, реализирано на 12.11.2013 г. със самолет TL-2000 Sting Carbon, регистрационни знаци LZ-DRI, експлоатиран от пилот собственик, при изпълнение на полет по кръга на летище Граф Игнатиево.
Окончателен доклад (615.32 KB)
|
|
На 12.11.2013 г. самолет TL-2000 Sting, регистрационни знаци LZ-DRI, излита от военно летище „Граф Игнатиево”, област Пловдив, за изпълнение на полет по кръга с пътник на борда. На етапа на кацане е допуснато грубо кацане и опиране на ПИК първо с опашната пета, а впоследствие и с основните и носовата стойка. В резултат на грубото кацане, се разрушават носовата и лявата основна стойка на колесника, лопатите на витлото в резултат от съприкосновението им с повърхността на ПИК, а самолетът се завърта надясно и спира. Самолетът се установява на пистата в курс, обратен на курса за кацане. Пилотът и пътникът не са получили наранявания и напускат самолета самостоятелно. Самолетът е получил значителни повреди. |
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на авиационно произшествие, реализирано на 11.06.2013 г. с вертолет Robinson R-44 Raven I, регистрационни знаци LZ-HAS, експлоатиран от авиационен оператор „Авиоотряд Варна” ООД, при изпълнение на полет за авиационно-химически работи.
Окончателен доклад (9.42 MB)
|
|
На 11.06.2013 г. вертолет Robinson R-44, рег. знаци LZ-HAS, излита от временна летателна площадка край с. Червен, обл. Русе, за изпълнение на полет за авиационно-химически работи. В хода на изпълнение на полета, на работна височина и скорост над обработваемия участък, по сведения на пилота, силовата установка на вертолета частично губи мощност. Вертолетът успява да прелети над разположен до обработваемия участък път и пада в намираща се в съседство нива. Вертолетът получава тежки повреди. Пилотът не е получил наранявания. |
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на сериозен инцидент, възникнал на 23.07.2013 г. с вертолет ENSTROM 480B, рег. знаци LZ–VIS, експлоатиран от авиационен оператор „Фортуна Еър” ЕООД, при извършване на авиохимическа работа.
Окончателен доклад (1.24 MB)
|
|
На 23.07.2013 г. вертолет Enstrom 480B, рег. знаци LZ-VIS, експлоатиран от авиационен оператор „Фортуна Еър”, изпълнява втори полет за деня и първи за авиационно-химическа работа. При изпълнение на подход за заемане на работна височина в снижение за пръскане, вертолетът се блъска в електрически проводници, скъсва ги и ВС получава повреди. КВС прекратява полета за АХР и се отправя за кацане на временна летателна площадка „Дъбован”, община Гулянци, област Плевен. КВС приземява ВС на временната летателната площадка без допълнителни повреди.
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на авиационно произшествие, реализирано на 20.05.2013 г. със самолет PZL М-18A, регистрационни знаци LZ-КЕА, експлоатиран от авиационен оператор EТ „Кентавър – Елизар Атанасов”, при изпълнение на полет за авиохимически работи.
Окончателен доклад (3.05 MB)
|
|
На 20.05.2012 г. cамолет PZL М-18А, рег. знаци LZ-КЕА, експлоатиран от авиационен оператор ЕТ „Кентавър – Елизар Атанасов”, извършва полети за авиохимически работи – пръскане с инсектициди. При изпълнение на осми полет за деня, малко след отлепване от ПИК, ВС започва да губи височина и опира с колесника си в нива, намираща се след пистата, в курса за излитане. Без да спира в нивата, КВС продължава излитането и опитва да набере височина с цел да прелети над приближаващи препятствия (дървета от запустяла овощна градина). КВС не успява да набере необходимата височина и самолетът се сблъсква с препятствие (дърво), след което пада в овощната градина. Самолетът е получил значителни повреди. КВС не е получил наранявания.
|
|
|
|
© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България 2014 Всички права запазени
|
|