|
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на авиационно произшествие, реализирано на 07.06.2014 г. със самолет PIPER PA-28-161, рег. знаци YU–DDB, при извършване на полет за разпръскване на ваксина в района на с. Градище, област Шумен
(2.81 MB)
|
На 07.06.2014 г. самолет PIPER PA-28-161, рег. знаци YU-DDB, експлоатиран от авиационен оператор AVIACIJA DOO с екипаж от командир и оператор за разпръскване на ваксини изпълнява полет за разпръскване на ваксини против бяс по маршрут Балчик – Свищов - Балчик. При изпълнение на полета по обратния маршрут от Свищов към Разград, поради рязко влошаване на метеорологичната обстановка, КВС избира да изпълни принудително кацане на нелицензирана летателна площадка в района на с. Градище, обл. Шумен. ВС опира на грунда преди пистата, удря се в прага на ПИК, завърта се и спира. Операторът на оборудването за разпръскване на ваксини е получил сериозни наранявания. КВС не е получил наранявания. ВС е претърпяло значително повреди.
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на авиационно произшествие, реализирано на 07.05.2014 г. със самолет Cessna 172 M, регистрационни знаци LZ-BDB, експлоатиран от АО „Авиоотряд Варна” ООД, при изпълнение на полет за разпръскване на ваксини от въздуха, в района на село Неделково, област Перник
(2.25 MB)
|
На 07.05.2014 г. при изпълнение на полет за разпръскване на ваксини от въздуха, възниква спиране на двигателя на самолет Cessna 172M, рег. знаци LZ-BDB. КВС, след неуспешен опит за запуск на двигателя във въздуха, предприема аварийно кацане на избрана от въздуха площадка – поляна, без видими препятствия на нея. В хода на изтъркалването по земя, възниква удар на носовия колесник в препятствие – камък, намиращ се на поляната, който не е бил видим за КВС, когато е избирал мястото за аварийното кацане. В резултат на сблъсъка самолетът капотира и се установява по гръб. КВС и операторът на машината за разпръскване на ваксини напускат самолета. КВС е получил наранявания в областта на главата. Операторът не е получил наранявания. ВС е получило тежки повреди.
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на сериозен инцидент, реализиран на 29.01.2014 г. на летище Варна със самолет Airbus А319-112, регистрационни знаци LZ-FBB, експлоатиран от авиационен оператор „България Ер” АД, Република България
(3.99 MB)
|
На 29.01.2014 г. самолет Airbus А319-112, регистрационни знаци LZ-FBB на авиационен оператор „България Ер” АД, се подготвя за полет от Варна за София. След качването на борда на пътниците и затварянето на вратите започва изпълнение на антиобледенителна обработка. При подход към опашната част на ВС, специализирания автомобил изпълняващ пръскането, удря с коша си изходящия ръб на дясно хоризонтално кормило на самолета. Позицията на автомобила спрямо самолета в момента на удара е показана на фиг.1 към Приложение 1. Нанесената повреда по управлението на ВС не позволява изпълнението на полета. ЕВС, пътниците и наземния технически състав не са получили наранявания. Изпълнението на полетната задача е прекратена, а пътниците са върнати в терминала. Причинилият инцидента автомобил SMD-1200, експлоатиран от „Перонно обслужване” към “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД Летище Варна е получил незначителна повреда.
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
рот разследване на авиационно произшествие, реализирано на 27.11.2013 г. със самолет PA-44-180 Seminole, регистрационни знаци N4404N, в землището на с. Дъбово, обл. Стара Загора
(5.03 MB)
|
На 27.11.2013 г. самолет PA-44-180, рег. знаци N4404N лети във въздушното пространство на Република България в състава на група от общо три самолета, прелитащи през въздушното пространство на страната към Република Турция. Малко след прелитането на Стара планина самолетът попада в зона на интензивно обледенение. КВС не може повече да поддържа височина и изпълнява аварийно кацане на нива в землището на с. Дъбово, област. Стара Загора. При аварийното кацане пилотът не е получил наранявания. Самолетът е получил повреди.
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на авиационно произшествие, реализирано на 24.05.2013 г. на летище Варна, със самолет Airbus А320-232, регистрационни знаци LZ-MDR, експлоатиран от авиационен оператор „Ер Виа” ООД, Република България
(4.73 MB)
|
На 24.05.2013 г. самолет Airbus 320 с регистрационни знаци LZ-MDR изпълнява подход за кацане към ПИК 09 на летище Варна в условия на силен и променящ се по посока вятър и валеж от дъжд. След опирането ВС не успява да спре в рамките на ПИК, излиза на грунт, удря периметровата ограда на летището и спира непосредствено след нея. При извършената аварийна евакуация двама пътници са пострадали. ВС е получило значителни повреди.
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
разследване на сериозен инцидент, възникнал на 16.10.2012 г. на летище София, със самолет Airbus А319, регистрационни знаци F-GRHU, експлоатиран от авиационен оператор „Air France”, Република Франция
(575.92 KB)
|
На 16.10.2012 г. самолет Airbus 319 с регистрационни знаци F-GRHU рулира на летище София за изпълнение на редовен полет по маршрут София – Париж. Екипажът получава разрешение за излитане от ПИК09. Вместо да завие по ПИК09, екипажът завива от ПР „В” по успоредната на ПИК09 ПР „Н” и започва засилване за излитане. Екипажът своевременно е спрян от ръководител на полети на работно място „Кула” и излитането е прекратено от екипажа, без последствия за ВС, екипажа и пътниците.
|
|
|
|
© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България 2014 Всички права запазени
|
|