Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев ще разпореди на националния ни превозвач "България Ер" да не взима на лизинг или да купува самолети по-стари от 10 години. По този начин ще бъде повишена не само безопасността и сигурността на пътниците, но и техния комфорт. През 2004 г. се очаква "България Ер" да удвои самолетния си парк с още четири нови самолета. Това стана ясно днес по време на срещата на вицепремиера с представителите на професионалните организации от авиационния бранш в България. По време на разговорите бяха обсъдени актуалните въпроси за сигурността на летищата и безопасността на авиационния парк у нас. В срещата взеха участие Асоциацията на българските авиопревозвачи и Българския авиационен форум, а от страна на Министерството на транспорта и съобщенията - заместник-министър Красимира Мартинова, както и директорът на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" Калин Барзов. "Въпрос на национална гордост е ние да имаме по-нови и модерни самолети", заяви министър Василев по време на пресконференцията след срещата. Препоръка да не купуват или да наемат самолети по-стари от 10 години беше отправена и към частните ни авиокомпании. "Не считам обаче, че на този етап е необходимо това да бъде ограничавано с административни мерки или българските авиопревозвачи да бъдат задължавани да взимат на лизинг или да закупуват самолети под определена възраст. Контролът над настоящите въздухоплавателни средства е добър", заяви още вицепремиерът Василев. През последните две години авиационният бранш е инвестирал между 12 и 15 млн. евро само в безопасността на съществуващите самолети, вложени в модернизацията на някои от авиационните системи в самолетите, както и в инсталирането на ново оборудване, стана ясно още по време на брифинга. С общо десет нови самолета трябва да се снабдят действащите български авиопревозвачи през настоящата година. "Считаме, че инвестициите на частните ни авиокомпании са навременни и на чисто пазарен принцип те ще продължават модернизацията на своя авиопарк, което е факт и в момента", заяви министър Василев. По време на разговорите вицепремиерът поиска от представителите на авиационния бранш подкрепа за някои от приоритетните проекти на Министерството на транспорта и съобщенията в сферата на авиацията - концесионирането на летищата във Варна и Бургас, както и продължаващата модернизация на РВД и Летище София. Министър Василев призова още частните ни авиопревозвачи да кандидатстват за нови дестинации. През последните 5 месеца министерството е дало положително становище и е назначило всички български авиокомпании по всички дестинации, по които те са кандидатствали. Това е продължение на откритата политиката на министерството колкото се може повече наши авиокомпании да разширят своя пазарен дял на международния пазар в условията на много остра световна конкуренция. По предложение на представителите на авиационния бранш ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" ще повиши контрола не само върху българските, но и върху чуждестранните самолети, които кацат или прелитат над територията на България. Провеждането на такива срещи е част от стратегията на Министерството на транспорта и съобщенията за непрекъснат диалог с неправителствените професионални организации от авиационния бранш. Подобни разговори се състояха и в края на миналата година. Предвижда се такива срещи да се провеждат регулярно и през цялата следваща година, с цел да бъдат разгледани и обсъдени актуалните въпроси, свързани с въздухоплаването у нас.
За допълнителна информация: Румяна Якимова, Пресцентър, Министерство на транспорта и съобщенията Тел: 940 96 25 e-mail: ryakimova@mtc.government.bg |