ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Трябва да се създаде схема за погасяването на дълговете на НК ЖИ и БДЖ 16.12.2003

Проблемите с просрочените вземания на НК ЖИ от БДЖ ЕАД, както и дължимите суми от НК "Железопътна инфраструктура" към НЕК и на двете жп компании към НОИ, следва да бъдат решени чрез приемането на схема за погасяването им. За целта е необходимо да се създаде работна група от експерти от Министерството на финансите, НК ЖИ, БДЖ и НЕК, съобщи заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анелия Крушкова по време на Националното съвещание "Технологичната дисциплина в железопътния транспорт", което се провежда днес в Пловдив.

По отношение на технологичната дисциплина в двете жп компании от началото на годината графикът за движение на пътническите влакове се изпълнява 93%, а за товарните - 89%. При допустима средна скорост за движение по жп мрежата от 79 км/ч е достигната реална средна скорост от 70 км/ч, или има резерв от 11%.

През 2003 г. в БДЖ са освободени 1062 души, а в НК ЖИ - 828 души, като процедурата по оптимизирането на работната сила ще продължи и през 2004 г.

За първите 9 месеца на 2003 г. в БДЖ са положени 403 526 ч извънреден труд от 11 048 души или средно по 36,52 ч на човек. В НК ЖИ са изработени 178 147 ч извънреден труд от 4 699 души или средно по 37,9 ч на човек.

Стратегията на Министерството на транспорта и съобщенията за развитието на железопътния транспорт до 2012 г. предвижда и увеличение на превоза на товарите от 19,3 млн.т. на 23,8 млн.т., както и увеличение на превоза на пътници от 35 млн. на 52 млн. пътника.


За допълнителна информация:
Радослава Петрова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 25
e-mail: rpetrova@mtc.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени