На 17.06.2003 г. в Министерството на транспорта и съобщенията се проведе предварително представяне на трафиковите прогнози и вариантни решения за концептуален проект на новия мост при Видин-Калафат от Международния консултант по инженеринг и управление по проекта. Представените 3 варианта, които са близки по стойност и различни като техническо решение и материал за изпълнение, бяха одобрени от финансовите донори по проекта - Европейската комисия, Европейската инвестиционна банка и немската Кредитна институция за възстановяване, както и от румънските партньори. Бяха фиксирани и следващите етапи от изпълнението на проекта - тръжната стратегия за договора за проектиране и строителство на моста и на прилежащата инфраструктура на българска територия. Беше решено да се изиска офериране от кандидатите по договора за пълен инженеринг върху трите варианта на концептуален проект на моста, предложени от Международния консултант по инженеринг и управление. По този начин се цели повишаване на конкуренцията между различните фирми и постигане на най-добро техническо и естетическо изпълнение на бъдещия мост. Кандидатите имат възможност да разработят и собствен вариант за концептуален проект, като спазят предварително предвидените в техническото Задание параметри. Преобладаващото мнение за вида на тръжната процедура по време на срещата беше в подкрепа на ограничен международен търг с предквалификация. Тази стратегия предстои да бъде одобрена от Европейската комисия. Очаква се тръжната процедура за строителство на моста да стартира през есента на 2003 г. и да завърши в началото на лятото на 2004 г. |