ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

75% от активите на "Варненска корабостроителница" ще бъдат предложени на стратегически инвеститор 19.02.2003

75% от активите на "Варненска корабостроителница" ще бъдат предложени на стратегически инвеститор. Това заяви днес на пресконференция, министър Пламен Петров, който бе на еднодневно работно посещение във Варна.

Ще бъде създадено ново дружество, в което БМФ ще притежава 25%. Партньорът - инвеститор ще придобие 75%, като от тях 26% ще бъдат заложени в централния депозитар.

Този ход се прави, за да се гарантират редица дейности, очаквани от потенциалния инвеститор, защото целта е корабостроителницата да запази основния си предмет на дейност, обясни министър Петров.

Ако през първите 3 години корабостроителницата не извършва основни дейности и няма приходи в размер на 40 млн. долара на година или 120 млн. долара общо, инвеститорът ще изгуби 26% от акциите и ще се превърне от мажоритарен в миноритарен собственик. Тези минимални изисквания са заложени в устава на новото дружество, за да бъде максимално защитен и гарантиран интересът на държавата, заяви министър Петров.

Минималната стартова цена по сделката ще бъде не по-малка от 25 млн. лв., което ще гарантира участието на стабилни инвеститори. Досега интерес към сделката са проявили 15 инвеститори, очаквам поне 5 от тях да наддават, каза министър Петров.

В интернет страниците на БМФ и на Министерството на транспорта и съобщенията ще бъдат публикувани условията, на които трябва да отговаря бъдещият инвеститор, съобщи Славейко Стайков, шеф на Борда на директорите на БМФ. Той допълни, че в устава на новото дружество има подробни защити за държавата, които са гаранции да не бъде ощетен миноритарният собственик. Тези условия са тежки, но напълно реални, ако инвеститорът няма лоши намерения. Инвеститорът няма да има право да продава основни производствени активи без пълно единодушие на общото събрание, което на практика означава съгласието на БМФ. Освен това не могат да бъдат променяни предметът на дейност и някои други основни показатели, които ограничават недобросъвестно поведение от страна на партньора. Има и някои детайли по т.нар. нулева линия, както и гаранция за ремонти на себестойност плюс минимална печалба. Това е изключително важно за БМФ, подчерта Стайков.

Ако при приватизацията на БМФ се окаже, че остатъчният дял от 25 процента не е необходим на държавата, ще има възможност той да се продаде на същата цена плюс акумулирана инфлация и това решение ще зависи от държавата, обясни министър Петров.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени