Гражданският самолет Ту-214 (Ту-204-200) е проектиран за полети по линии със средна далечина. Той принадлежи към семейството самолети Ту-204 и представлява по-нататъшно развитие на базовия вариант Ту-204-100, като се отличава от него с увеличена със 7 тона максимална излетна маса, което позволява превозването на повече товар или изпълняването на по далечни полети. Увеличаването на полезния товар е постигнато благодарение на усилената конструкция в сравнение с базовия вариант. Освен това, Ту-214 има допълнителен резервоар за гориво. Радиоелектронното оборудване на Ту-214 е аналогично на това на Ту-204-100. Производител на самолета Ту-214 е ФАГУП КАПО (Федеральное Государственное Унитарное Предприятие - Казанское Авиационное Производственное Объединение) "С.П. Горбунов". Основната конфигурация на Ту-214 има пътнически салон с 210 места икономическа класа. Освен нея съществуват още 3 допълнителни варианта: Ту-214 - пътнически, салон със 164 места, от които 16 места са бизнес класа и 148 икономическа класа; Ту-214 С? - комбиниран , товаро-пътнически конвертируем вариант за превоз на пътници и контейнери тип LD3-46; Ту-214 VIP -пътнически, административен/бизнес самолет със специален интериор в съответствие с изискванията на клиента. Далечина на полета - до 9200 км.
Каталожната цена на самолета Ту-214 е 30 милиона USD. Геометрини данни маси Самолет Дължина, m | 46,2 | Височина на стоянка, m | 13.9 | Височина при поставяне на крикове (за проверка на системата за прибиране и спускане на колесника), m | 14.5 | Минимален радиус на завоя на 180° на външното колело, m | 19,3 | Клиренс от тялото до земята на самолета до земята, m | 2,3 | Клиренс от гондолата на двигателя до земята, m | 0,8 |
Тяло Дължина, m | 45,2 | Широчина х височина, m | 3,8 х 4,1 | Размери на входните врати, mm: | Пътнически | 840 х 1850 | Служебни | 650 х 1600 | Аварийни | 613 х 1442 | Височината на прага на входните врати от земята, m | 3,85 | Обем на багажно-товарните отсеци, m3: | Преден (3 контейнера) | 11 | Заден (5 контейнера) | 15,4 | Размер на вратите на багажно-товарните отсеци, mm | 1 980 х 1 650 | Височина на прага на багажно-товарните отсеци от земята, m | 2,45 |
Крило и опашни плоскости Разпереност на крилото, m 41,83 Площ на крилото, кв. m 184,176 Разпереност на хоризонталните плоскости, m 15 Площ на хоризонталните плоскости, кв. m 43,875 Височина на вертикалните плоскости, m 7,5 Площ на вертикалните плоскости, кв. m 33,394 Двигатели ТРДД ПСІ-№А, бр. 2 Странична тяга, kfg 16 140 Колесник База, m 17 Коловоз по оста на тележките, m 7,82 Маси Максимална маса при регулиране, kg 111 100 Максимална излетна маса, kg 110 750 Максимална маса без гориво, kg 86 000 Максимално полезно натоварване, kg 25 200 Маса на екипиран самолет, kg 61 600 Маса на снаряжението (при базов вариант на комплектация), 1 960 Включително екипаж (два пилота, бординженер и 5 стюардеси), kg Максимална маса при кацане, kg 93 000 Маса на горивото при пълно зареждане (с килен резервоар), kg 35 710 Товарни контейнери Тип на контейнера LD3 - 46 (LD3-45) Количество, пътнически вариант, бр. 8 Товаропътнически вариант, бр. 26 Крейсерски характеристики и характеристики при излитане и кацане Крейсерски характеристики Скорост на полета, km/h 830-850 Максимална височина на крейсерски полет, m 12 600 Време за набиране на височина на крейсерски полет 24 (при максимална излетна маса), min. Среден часов разход на гориво, kg/h 3 500 Специфичен разход на гориво, g/(kgf x h) 595 Горивна ефективност, g/(пътник x km) 19,3 Далечина на полета (с максималното полезно натоварване - 25 200 kg), kg 4 970 Далечина на полета (с 16 000 kg полезно натоварване), kg 6 890 Характеристики при излитане и кацане
Температура на атмосферния въздух на морското равнище, °С -40ё+40 Максимална относителна влажност на въздуха,% 98 Височина на летището над морското равнище, m до 1 600 Минимална дължина на пистата за излитане и кацане, m 2 500 Осигуряването на автоматично кацане Категория II на ICAO Необходима дължина на пистата за кацане, m 1 900 Данни за шума при прелитане с максимална Удовлетворяват излетна маса ICAO том 1, гл. 3, Прилож. 16 Пилогажно, навигационно и радиоелектронно оборудване На самолета Ту- 214 се поставя руско и западно оборудване в зависимост от желанието на клиента, в това число: 1. Система за предупреждаване на сблъскване във въздуха TCAS-II на фирма Honeywell. 2. Инерциална система на фирма Litton Aero Products. 3. Спътникова навигационна система Litton-2001 на фирма Litton Aero Products в системата Navstar. 4. Система за близка навигация RVA-36B на фирма Honeywell със защита от FM смущения (метров диапазон). 5. Система за кацане RJA-35B на фирма Honeywell със защита срещу FM смущения. 6. Радиостанция PTA-44D на фирмаHoneywell с честотна мрежа 8,33 kHz и защита от FM смущения. 7. Система за спътникова комуниакция SATCOM на фирма Collins. 8. Твърдотелно записващо устройство за глас за 2 часа полет на фирма Loran Fairchild Corporation. 9. Електронно записващо устройство за полетна информация ATM-GP4 на фирма Advanced Technology Manufacturing. |