ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Един железничар е уволнен след становището на Комисията, разследваща случая с дерайлиралия локомотив на влак № 5620 15.02.2006
Голям размер

По нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев веднага след инцидента с дерайлиралия локомотив на влак №5620 беше назначена Комисия, която да извърши разследване на обстоятелствата и причините за произшествието.

След като разгледа събраните данни, обстоятелства, факти и причини за произшествието, Комисията излезе със становище, в следствие на което генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” Димитър Гайдаров наказа пет свои служители, а един беше уволнен.

Наложените административни наказания са както следва:

  •  с предупреждение за уволнение са Петър Ганев Петров – контрольор по железен път, Сашко Илиев Мавродиев – ръководител на жп участък и Владимир Петков Тодоров – организатор на производствената група;
  •  за не указан контрол с забележка са Борис Костадинов Иванов – заместник-регионален управител „Поддържане” и Емил Кирилов Манчев – началник район по жп път;
  •  дисциплинарно уволнен е Валери Стоичков Илиев – кантонер.

Припомняме ви, че на 1 февруари 2006 г. в 08.37 часа по жп линията София – Кулата в междугарието Владая – Драгичево дерайлира локомотивът на пътнически влак № 5620 Благоевград – София. Няма пострадали и ранени. Посоката на движение на влака е Драгичево – Владая. Движението на влаковете в междугарието беше прекъснато от 08.30 до 14.30 часа същия ден.

Проведеното разследване на произшествието е категоризирано като леко железопътно произшествие, съгласно Правилата за функционално взаимодействие на службите за безопасност и контрол в железопътния транспорт.

Като причина за дерайлирането в протокола на Комисията се посочва разширение (скрито) над допустимите толеранси вследствие скъсани и липсващи тирфони на 4 поредни траверси.

Дерайлирането е реализирано в участък с екстремална геометрия на железния път и неблагоприятни параметри – радиус на кривата 200 м и надлъжен наклон 20,5 на хиляда и повече.

Независимо от обстоятелствата, НК „Железопътна инфраструктура” и Предприятието за експлоатация и поддържане на железопътната инфраструктура (ПЕПЖИ) София 1 в частност, критично оцениха сериозността на произшествието и незабавно предприеха мерки и действия за гарантиране сигурността на влаковото движение в отсечката и в страната.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени