Резултатите от назначената от министъра на транспорта Петър Мутафчиев проверка на българските селскостопански авиационни оператори бяха представени в Министерство на транспорта. Проверката е осъществена от ГД ГВА и е продължила седем дни. Инспектирани са общо 43 летателни апарата: 23 самолета АН-2, осем - Z37, два - М 18 Дромадер и 10 хеликоптера К 26. Това е целият авиационен парк на 28-те фирми, извършващи авио-химически дейности в селското стопанство, с който разполагат и имат право да извършват дейността. В по-голямата си част авиационните фирми спазват изискванията, но са констатирани и нарушения. Комисията, инспектирала авиационните оператори, се е натъкнала на няколко фирми, при които се наблюдавало отклонение от предписаните правила за работа на селскостопанската авиация. На тези фирми са дадени срокове, в които да се отстранят нарушенията. По време на проверката е отнето разрешителното на фирма “Конверс” Ер Инвестинг, с управител Георги Кьосев, който е бил и пилот на самолета. Оказало се, че фирмата извършва авио-химическа дейност без лиценз за летателна годност на въздухоплавателното средство и без валиден бревет на пилота. С хеликоптер К 26, който е бил закупен като частен и по тази причина няма право да осъществява търговска дейност, е извършвана авио-химическа дейност. Пилотът не е минал задължителният медицински преглед, с което правото му да управлява въздухоплавателно средство става автоматически невалидно. Размерът на налаганите в тези случаи глоби варира от 3 до 10 хиляди лева. Припомняме ви, че министър Мутафчиев разпореди на ГД ГВА да извършат комплексна проверка на всички фирми, извършващи авио-химически дейности в селското стопанство по повод авиационните инциденти през средата на месец април. Редовните проверки, извършвани от ГД ГВА продължават. За допълнителна информация: Ясен Зарев, Пресцентър, Министерство на транспорта Тел: 940 94 85 e-mail: yzarev@mt.government.bg |