ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

ДЕК одобри „късата листа” за супервизия на Дунав мост ІІ 10.07.2006
Голям размер

Делегацията на Европейската комисия одобри “късата листа” от 7 фирми/консорциума за контрола на проектирането и надзора на строителството при изграждането на втория мост над р. Дунав.

За осъществяването на контрол на проектирането и надзор на строителството при изграждането на моста ще се състезават:

  1. COWI A/S
  2. Faber Maunsell LTD; Louis Berger SAS; Ove Arup&Partners Ltd; Tecnica Y Proyectos S.A.
  3. INGEROP; HIGH-POINT RENDEL
  4. Mott MacDonald Limited
  5. SETEC TPI; CONSULGAL; DENCO; DIKRIL CONSULT
  6. Tony Gee and Partners (TGP); White Young green Consulting Ltd. (WYGC); PLANET S.A.; WYG International (formerly IMC Consulting)
  7. WSP Group; Hill International; Italferr; Tecnic

Тръжното досие е изпратено до седемте участници на 7 юли 2006 г. Срокът за подаване на офертите е 17 часа на 4 септември 2006 г.. Предвидена е разяснителна среща за участниците, на 4 август 2006 г. в Министерството на транспорта. Оценителната комисия ще започне работа на 5 септември 2006 г.

Договорът с победителя в търга ще бъде сключен до края на настоящата година. Избраният Консултант ще провери и съгласува техническия проект, изготвен от Изпълнителя на моста и ще осъществява строителен надзор по време на изпълнението.

Максималната стойност на договора е 7 млн. евро и е с продължителност 51 месеца, които включват мобилизационен период от един месец, 38 месеца за изпълнение (проектиране и строителство) на моста и 12 месеца гаранционен период.

Късата листа може да намерите тук.

Проектът за “Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост на река Дунав при градовете Видин (България) – Калафат (Румъния)” е един от най-големите и сложни инфраструктурни проекти, които се изпълняват от Министерството на транспорта. Той включва:

  • проектиране и строителство на моста (пътен и железопътен) с четири пътни ленти и една железопътна линия и
  • строителство на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура, което обхваща: изграждане на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкция на съществуващата пътническа гара и строителство на 4 пътни възела на две нива.

Общата му стойност е 236 млн. евро, от които:

  • 226 млн. евро за строителни работи;
  • 10 млн. евро за предпроектни проучвания, проектиране, консултантска помощ.

Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България, както следва:

І. За строителни работи:

  • 70 млн. евро – безвъзмездна помощ от програма ИСПА на Европейския съюз;
  • 70 млн. евро – заем от ЕИБ;
  • 5 млн. евро – безвъзмездна помощ от AFD;
  • 2,045 млн. евро – безвъзмездна помощ от KfW;
  • 18 млн. евро – заем от KfW;
  • 60,76 млн. евро – държавен бюджет на Република България.

ІІ. Предпроектни проучвания, проектиране, консултантска помощ:

  • 0,5 млн. евро – безвъзмездна помощ от AFD (усвоени);
  • 0,6 млн. евро – безвъзмездна помощ от KfW (усвоени);
  • 0,2 млн. евро – програма ФАР на ЕС (усвоени);
  • 4,998 млн. евро – програма ИСПА на ЕС (усвояват се);
  • 4,0 млн. евро – държавен бюджет на Република България (усвояват се).

Проектът се движи според реалистичен и актуализиран работен графиик.

ИЗВЪРШЕНО ДО НАСТОЯЩИЯ МОМЕНТ:

  • Средствата от всички финансови източници за строителството на проекта са осигурени.
  • Отчуждителните процедури за мостовата площадка са приключени.
  • Издадени са необходимите разрешителни за начало на строителните работи.
  • Тръжното досие за проектиране и строителство на моста е изпратено на фирмите от късата листа на 25 май 2006 г. Срокът за подаване на офертите е 15 септември 2006 г.
  • На 15 юни 2006 г. беше проведена разяснителна среща за фирмите от късата листа за моста и посещение на строителната площадка на българска и румънска територия.
  • Изготвени са тръжните досиета за строителство и надзора над строителството на прилежащата инфраструктура, които са изпратени в Делегацията на ЕК за одобрение.

ПРЕДСТОЯЩИ ДЕЙНОСТИ ДО КРАЯ НА 2006 Г.:

  • Приключване на отчужденията за прилежащата инфраструктура.
  • Провеждане на оценката на офертите от фирмите от късата листа за изпълнение на моста, получаване на одобрението от Делегацията на ЕК на оценителния доклад и сключване на договора с избрания проектант и строител на моста – до края на настоящата година.
  • Провеждане на оценката на офертите за надзора над проектирането и строителството на моста, получаване на одобрението от Делегацията на ЕК на оценителния доклад и сключване на договора с избрания Супервайзор на проектирането и строителството на моста – до края на настоящата година.
  • Одобрение от Делегацията на ЕК на тръжните досиета за строителство и супервизия на строителството на прилежащата инфраструктура и публикуване на обявите за стартиране на двата търга.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени