ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Петър Мутафчиев: Днешният инцидент е сигнал за състоянието на железниците ни 29.09.2006
Голям размер

Днешният инцидент е поредният сигнал за тежкото състоянието на железопътния ни транспорт, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на пресконференцията по повод дерайлиралия влак на гара Владо Тричков.

Припомняме ви, че днес в 06:02 часа при изходните стрелки на гара Владо Тричков дерайлираха пет вагона от състава на бърз влак № 2626, движещ се по маршрута Варна – София. Това са пощенски вагон, вагон-фургон и четири пътнически вагона. При инцидента няма пострадали пътници и служители на железницата.

Причините за инцидента ще се разследват от назначена комисия от министъра на транспорта. По първоначални данни за възстановяването на повреденото трасе ще са необходими 500 хил. лева. Очаква се около 17.00 часа днес да бъде възстановено движението, но с ограничение на скоростта до 25 км/ч, а до сряда, 4 октомври 2006 г, движението да бъде напълно нормализирано.

Министър Мутафчиев заяви, че два са глобалните проблеми на жп транспорта и те са известни на всички, а именно – лошото състояние на железопътния път и подвижния състав. Предприетите мерки за подобряването на финансовото състояние на БДЖ ЕАД и НК „Железопътна инфраструктура” не са достатъчни. Двете компании не могат да се справят сами. Тези проблеми бяха отлагани 15 години, а място и време за отлагане няма. С намаляването на скоростта не може да бъде решен основният ни проблем, тоест да се гарантира безопасността на движението. Лошото състояние на подвижния състав влошават услугите, което води до намаляване на приходите на железниците, съобщи още той. Отпусканите средства за двете дружества – БДЖ ЕАД и НК ЖИ – не са достатъчни.

Заместник-генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура” Веселин Кожухаров заяви, че за да бъдат решени проблемите на най-опасните пътища, са необходими 120 млн. лева. Годишно компанията ремонтира между 5, 10, 15 км железен път, а стойността на подновяването на 1 км възлиза на 1 млн. лева. Около 2,5 млрд. лева са необходими, за да бъдат възстановени скоростите по железния път.

Изпълнителният директор на БДЖ ЕАД Олег Петков от своя страна съобщи, че през 2006 г . компанията стартира с 11 800 товарни вагона, от които 4 200 са в неработно състояние при необходимост 8 200. В момента разполагаме с 7 600. Това е един чувствителен недостиг. Ситуацията ще продължи да се влошава, тъй като съгласно техническите норми за безопасност, 1 500 вагона през тази година ще излязат от експлоатация, за да им бъде извършен ремонт. Ще стартираме годината с 6 500 вагона, а по предварителни разчети са необходими 8 500. При тези обстоятелства ние не можем да осигурим обслужването на клиентите на индустрията с железопътен транспорт през следващите години. Затова трябва да бъдат предприети необходимите мерки. По отношение на пътническите вагони Олег Петков уточни, че 91 вагона не достигат ежедневно, за да бъде обвързан пътническият график и за да се изпълнят задачите по Закона за обществените услуги.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени