ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Четири фирми подадоха оферти за Изпълнител на проектирането и строителството на Дунав мост 2 02.10.2006
Голям размер

Оценката на най-важния търг за проектно-строителните работи на новия граничен комбиниран пътен и железопътен мост над р. Дунав при Видин – Калафат стартира днес. Тръжната процедура се провежда по правилата за ограничен търг на Европейската комисия, заложени в Практическото ръководство на Европейската комисия. Участниците, включени в късата листа, които са подали оферти, са следните:

  • Консорциум „Bouygues” (Франция) – „Трансстрой Варна” (България) – „Rizzani de Eccher” (Италия) – 183 149 517, 63 евро, 0% отстъпка;
  • FCC (Испания) – 105 216 787, 40 евро, 5% отстъпка (5 260 839, 37);
  • Консорциум „Zublin” (Германия) – „Eiffel” (Франция) – 158 297 964, 65 евро, 0% отсъпка;
  • Консорциум „VINCI” (Франция) – „Главболгарстрой” (България) – „Мoстстрой” (България) – 268 210 613, 00 евро, 0% отстъпка.

Изграждането на новия мост е един от най-големите и сложни проекти, предприети от българското правителство. Разработването на проекта започва през юни 2000 г. с подписването на Споразумение между правителството на Република България и правителството на Румъния за техническите, финансовите, правните и организационните въпроси, свързани с изграждането на моста.

Главната цел на проекта е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс-европейската транспортна мрежа чрез развитието на транспортен Коридор ІV. Този коридор е гръбнакът на транспортната инфраструктура, свързваща Югоизточна с Централна Европа. Построяването на комбиниран пътен и железопътен мост, заедно с другите планирани и изпълнявани проекти за модернизиране на главните пътни и железопътни подходи към моста в двете съседни страни, ще премахне тесните места и ограниченията при транспортирането на хора и стоки. Новата постоянна връзка по приоритетния Коридор ІV ще бъде единственият нов мост над р. Дунав по протежение на 430 километровата обща граница между България и Румъния. Той ще благоприятства за нарастването на международния и регионалния трафик, както и търговията между Югоизточна и Централна Европа. Ще има значителен принос за икономическото развитие на района. Тази връзка ще допринесе за развитието на регионалната транспортна мрежа и за по-нататъшното въвеждане на стандартите на ЕС в транспортния сектор на България. Последно, но не и по важност, изграждането на моста ще генерира значително количество временни и постоянни работни места.

Общият проект – част от който е предмет на този търг и представлява 2/3-ти от инвестицията – е посветен на построяването на комбинирания мост между Видин и Калафат и прилежащата му инфраструктура, свързваща моста със съществуващата транспортна мрежа. В зависимост от окончателния работен проект, също предмет на търга, общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1440 м за автомобилния и 2480 м за релсовия път, с основен отвор на моста 180 м. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия. В предварителния проект, разработен от Международния консултант по инженеринг и управление, са проучени три главни технически варианта. Функционалните изисквания са дадени изчерпателно в „Изискванията на Възложителя” – неразделна част от тръжното досие.

Прилежащите съоръжения на българска територия ще се изпълняват с отделен договор, а на румънска територия са предмет на отделен проект.

Назначаването на Международния консултант по инженеринг и управление е финансирано от Европейската комисия с безвъзмездна помощ от 5 млн. евро. Оценката на въздействието върху околната среда е извършена с безвъзмездната финансова подкрепа на немската банка Кредитанщалт фюр Видерауфбау (KfW).

Проектно-строителните работи по моста ще бъдат финансирани от: Европейската комисия по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PT/005, подписан на 18.02.2005г. от Европейската инвестиционна банка (EIB) със заем при облекчени условия; от KfW със заем и допълнителна безвъзмездна помощ; от Френската агенция за развитие (AFD) с безвъзмездна помощ и от българския държавен бюджет. Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро. Заемните споразумения са приети и ратифицирани в периода 2000 – 2005 г. с решения на Народното събрание.

За уреждане на подходяща база за организация на строителната площадка и на движението в нейните граници на 31.07.2006 г. беше подписано Споразумение между Правителството на Република България и Правителството на Румъния за презграничния трафик на лица, транспортни средства, оборудване и материали в процеса на строителството и въвеждането в експлоатация на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост между двете страни на река Дунав. Това ще осигури изпълнението на проекта в предвидените срокове и финансова рамка.

Всички участници в късата листа са известни международни консорциуми с отлична репутация.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

 Коментари (0)


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени