ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Договорите за изпълнител на проектирането и строителството и за супервизията на Дунав мост 2 ще бъдат подписани утре 29.01.2007
Голям размер

Договорите за изпълнител на проектирането и строителството и за супервизията на проекта „Изграждане на нов граничен комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при Видин - Калафат" ще бъдат подписани утре, 30 януари 2007 г., от 10 часа в Гранд Хотел София, зала „София".

Изграждането на новия мост е един от най-големите и сложни проекти, предприети от българското правителство. Разработването на проекта започва през юни 2000 г. с подписването на Споразумение между правителството на Република България и правителството на Румъния за техническите, финансовите, правните и организационните въпроси, свързани с изграждането на моста.

Главната цел на проекта е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс-европейската транспортна мрежа чрез развитието на транспортен Коридор ІV. Този коридор е гръбнакът на транспортната инфраструктура, свързваща Югоизточна с Централна Европа. Построяването на комбиниран пътен и железопътен мост, заедно с другите планирани и изпълнявани проекти за модернизиране на главните пътни и железопътни подходи към моста в двете съседни страни, ще премахне тесните места и ограниченията при транспортирането на хора и стоки. Новата постоянна връзка по приоритетния Коридор ІV ще бъде единственият нов мост по протежение на 430 километровата обща граница по р. Дунав между България и Румъния. Той ще благоприятства за нарастването на регионалния и транзитния международен трафик, както и на търговията между Югоизточна и Централна Европа. Ще има значителен принос за икономическото развитие на района. Тази връзка ще допринесе за развитието на регионалната транспортна мрежа и за по-нататъшното въвеждане на стандартите на ЕС в транспортния сектор на България. Последно, но не и по важност, изграждането на моста ще генерира значително количество временни и постоянни работни места.

Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия.

Проектно-строителните работи по моста са финансирани от: Европейската комисия по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PT/005, подписан на 18.02.2005 г., от Европейската инвестиционна банка (EIB) със заем при облекчени условия; от Кредитна институция за възстановяване на федерална република Германия (KfW) със заем и допълнителна безвъзмездна помощ от Френската агенция за развитие (AFD) и от българския държавен бюджет. Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро. Заемните споразумения са подписани и ратифицирани в периода 2000 - 2006 г. с решения на Народното събрание.

Договорът за супервизия е с продължителност от 51 месеца, които включват мобилизационен период, 38 месеца за изпълнение (проектиране и строителство) на моста и 12 месеца гаранционен период. Супервайзерът ще проверява и съгласува техническия проект, изготвен от Изпълнителя на моста и ще осъществява строителния надзор по време на изпълнението.

Договорът за проектиране и строителство е с продължителност 38 месеца.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

 


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени