ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

В МТ бяха получени още конкретни ангажименти на фирми и организации във връзка с пътната безопасност 08.05.2007
Голям размер

Във връзка с българската инициатива за безопасност по пътищата - „Аз спасявам живот" в Министерството на транспорта бяха получени конкретни ангажименти, поети от още фирми и организации, които се присъединиха към Европейската харта за пътна безопасност:

„БЪЛГАРСКИ ПОЩИ" ЕАД

1. Популяризиране на инициативата „Аз спасявам живот" чрез разпространение на карта, на която ще бъде отпечатана детската рисунка, одобрена след конкурс, проведен в 6-то ОУ „Граф Игнатиев".

  • 2. Създаване на две пешеходни пътеки с жълти бягащи светлини. Едната - на спирката на бул. „Академик Стефан Младенов", срещу бл. 30 и втората след завоя, в дясно от сградата на ЦУ „Български пощи" ЕАД.
  • 3. Провеждане на национален конкурс под надслов „Аз спасявам живот". Рисунките на победителите в конкурса ще бъдат оформени и разпространени като пощенски карти.

ДАРИК РАДИО

  • Цялостно медийно отразяване на всички инициативи, свързани с кампанията "Аз спасявам живот".
  • Дискусия в основните предавания на Дарик Радио, свързани с актуални резултати от кампанията, както и дискутиране на всички теми, свързани с безопасността по пътищата.
  • Информиране в сайтовете http://www.dariknews.bg/, http://www.darikradio.bg/ и http://www.gong.bg/ за всички резултати от кампанията, както и непрекъснато публикуване на новини.
  • Поставяне логото на кампанията на Европейската харта във всички сайтове на Дарик Радио.
  • Адекватни мерки, свързани с всички служебни автомобили на Дарик Радио - сервизно обслужване, обучение на шофьори, запознаване на всички с целите на кампанията.
  • Разпращане на информация за кампанията до всички 17 региона, в които радиото има свои офиси.
  • Осигуряване на светлоотразителни жилетки на всички служители на Дарик Радио, които са правоспособни шофьори, във връзка с влизането в сила на такова изискване в Закона за движение по пътищата, който предстои да бъде приет от Парламента.

„ХЕБРОС БУС" ООД - ПЛОВДИВ

  • 1. Разпространяване на брошури и дипляни и други материали, свързани с пътната безопасност, както и с кампанията „Аз спасявам живот".
  • 2. Ще облепи всички автобуси и автогари собственост на компанията, със стикери и плакати, свързани с пътната безопасност.

АСОЦИАЦИЯ НА ВНОСИТЕЛИТЕ НА АВТОМОБИЛИ (АВА)

През месец май 2007 година АВА ще представи поредната си кампания за намаляване на жертвите сред децата в резултат от пътнотранспортни произшествия. Със собствени средства, набрани от нейните членове и партньори, асоциацията финансира изработването и монтажа на указателни табели, тип пътни знаци с логото на своята кампанията „Пази детето" около училищата и детските градини, инфраструктурата, около които предразполага към най-голям брой катастрофи. Училищата и детските заведения, най-силно нуждаещи се от обезопасяване, ще бъдат определени от общините в съответните градове. Програмата за реализация предвижда проектът да бъде реализиран пилотно в двата най-големи града на страната - София и Пловдив, като бъдат обезопасени 50 училища, а до 2010 година бъдат обхванати всички училища и детски заведения в цялата страна.

ЕКО-ЕЛДА БЪЛГАРИЯ ЕАД

По повод първата глобална седмица за безопасност на движението в рамките на кампанията „Обади се, като стигнеш!", кампания на Еко-Елда България, беше разработена и осъществена Седмица на разумното шофиране по Дарик радио.

През 2007 г. основен приоритет на кампанията са младите шофьори.

  • 30 000 бр. от брошурата „Пътеводител на разумния шофьор" са предоставени на КАТ и ще бъдат раздавани на млади шофьори, заедно със свидетелствата им за правоуправление на МПС
  • Специална активация, която да популяризира тестове за алкохол сред младежите на възраст 18-22 години ще бъде осъществена преди края на месец май
  • На всички бензиностанции ЕКО ще бъде обособен специален щанд „Обади се, като стигнеш!" със стоки, свързани с безопасността на движението - светлоотразители, светлоотразителни жилетки, тестове за алкохол, крушки за светлините на автомобила и др.
  • Специален етикет „Обади се, като стигнеш!" ще описва мерките, които всеки може да предприеме, за да запази своя живот и живота на другите на пътя.
  • На всички обекти ЕКО ще бъде поставен пътен знак със символа на кампанията, за да напомня на водачите за отговорността, която носят на пътя.
  • Ще бъдат произведени още 200 000 стикера със символа на кампанията.
  • Ще продължи разпространението на „Пътеводител на разумния шофьор"
  • „Обади се, като стигнеш!" е дългосрочен ангажимент на Еко-Елда България и инициативите не се изчерпват с посочените по-горе. Компанията ще продължи да работи за подобряване на безопасността на пътя

ДЕВИН ЕАД

Девин ЕАД се ангажира пряко в боядисването на пешеходни пътеки около училища, в София и страната, които са част от съвместната национална образователна инициатива на компанията и Министерството на образованието и науката в защита на околната среда.

Девин ЕАД поема отговорност за отправянето на апел към своите консуматори за предприемане на конкретни мерки за пътната безопасност в България. Посланието ще бъде разпространено чрез хенгъри върху бутилките минерална и изворна вода с марка „Девин" и ще достигне до над 1 000 000 граждани на територията на България до края на 2007-ма година.

 За допълнителна информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 96 20
e-mail:
kvardev@mt.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени