ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Подписани бяха три инфраструктурни договора в системата на транспорта 05.09.2007
Голям размер

 Три договора по инфраструктурни проекти за строителство и техническа помощ бяха подписани днес в присъствието на министъра на транспорта Петър Мутафчиев.

Двата договора са по проекта „Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч", а именно Договор за строителство, железен път и електрификация на Фаза 2 Първомай-Свиленград - на турска и гръцка граница и Договор за изграждането на системи за сигнализация, телекомуникации и SCADA за цялата линия. Третият договор е за „Техническа помощ на модернизацията на жп линията Видин-София".

  • Договорът за строителството, железния път и електрификация на Фаза 2 беше подписан от пълномощникът на фирмата, спечелила конкурса за изпълнител „АСТАЛДИ", Италия, Пиер Лука Канино. Стойността на договора е 162 537388.06 евро с продължителност 39 месеца.
  • Договорът за изграждането на системи за сигнализация, телекомуникации и SCADA за цялата линия беше подписан от инж. д-р Алфред Файдер, изпълнителен директор на „Талес рейл сигналинг солушънз", Австрия в консорциум с „Алкател Лусент", Румъния. Продължителността на договора е 37 месеца и е на стойност 35557047.06 евро.
  • Договорът за техническата помощ на жп линията Видин - София беше подписан от управителя на консорциума с водещ партньор Iberica de Estudios e Ingenieria, S.A. (IBERINSA) Виктор Релано. Членове на консорциума са ILF BERATENDE INGENIEURE ZT GmbH (ILF Consulting Engineers), INGENIERIA Y ECONOMIA DEL TRANSPORTE, S.A. (INECO), "Транссистем" ООД и „Геотехноинженеринг" ЕООД. Срокът на изпълнение е 24 месеца и е на стойност 3 350 000 евро.

Всичките договори от страна на Министерството на транспорта бяха подписани от заместник-министъра Весела Господинова.

Проектът "Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив-Свиленград - турска/гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч" е част от IV и IX международни транспортни коридори, които са включени в изграждането на интегрирана транспортна система в Европа. В рамките на националната железопътна мрежа проектът е част от магистрална железопътна линия № 1: Калотина - Драгоман - София - Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граници и е сред приоритетните проекти с национално значение от инвестиционната програма на Министерството на транспорта.

Бюджет за целия проект

Безвъзмездна помощ от ИСПА                         € 153 милиона

Кредит от ЕИБ                                                     € 150 милиона

Национален бюджет                                           € 37 милиона

Общо                                                                    € 340 милиона

Стратегия за реализирането на целия проект:

1. Договор за строителство, железен път и електрификация за Фаза 1: участък Крумово -Първомай (37.7 км)

2. Договор за строителство, железен път и електрификация на Фаза 2: Първомай - граници (~114 км / 104 линейни км)

3. Договор за Изграждане на системите за цялата линия

4. Договор за Техническа помощ за надзора върху строителството за цялата линия

5. Договор за Техническа помощ на Звеното за управление и изпълнение на проекта при Национална компания „Железопътна инфраструктура" за цялостното управление на проекта.

 

Към момента са проведени петте международни тръжни процедури за целите на изпълнението на проекта и са в ход три договора както следва:

I. Договор за строителство на железен път и електрификация за Фаза 1 на проекта:

Възлагане на договора:              14 юни 2005 г.

Изпълнител:                                "ТЕРНА", Гърция

Стойност на договора              ~ 85 728 832.00 евро

2. Договор за независим международен строителен надзор върху строителството за цялата линия

Възлагане на договора               25 април 2006 г.

Изпълнител:                                  Консорциум между „ТИПСА" (Испания), „Луис Бергер" (Франция), „СИСТРА" (Франция), „ТРАДЕМКО" (Гърция) и „Рубикон Инженеринг" ООД (България)

Стойност на договора              12 557 350.00 евро

3. Договор за Техническа помощ на Звеното за управление и изпълнение на проекти при НК„ЖИ" за комплексното управление на проекта

Възлагане на договора:              22 август 2005 г.

Изпълнител:                                  Консорциум между „АДО" (Гърция) и „ВСП Интернешънъл Швеция"

Стойност на договора                 1 819 700.00 евро

Фаза 2

Търг за избор на изпълнител:              обявен на 20 декември 2006 г.

Срок за подаване па оферти:               15 май 2007 г.

Оценка на подадените оферти :           извършена в съответствие с правилата на ЕС и програма ИСПА

Възлагане на договора:                         05 септември 2007 г.

Изпълнител:                                            „АСТАЛДИ" (Италия)

Стойност на договора:                          162 537 388.06 евро

Продължителност:                                 39 месеца (до края на 2010 г.)

Цели и обхват па договора:

Обхватът на договора включва проектирането, обновяването/възстановяването и строителството, оборудването, тестването и пускането в експлоатация, на работи по строителство, железен път и електрификация по единичната железопътна линия между Първомай и Свиленград и турската, и гръцката граници с приблизителна дължина 104 линейни километра, съгласно договорните условия за Технологично оборудване и проектиране-строителство за електро- и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя, първо издание 1999 г. („Жълта книга на FIDIC").

Проектът трябва да започне след гара Първомай на километър 202+300, където завършва Фаза 1 и да завърши след гара Свиленград - на турската и гръцката граница. Железопътната линия трябва да бъде реконструирана за максимална скорост от 160 км/час за конвенционални влакове и за 200 км/час за влакове с накланящи се кошове и да се изгради електрификация за максимална скорост от 200 км/час.

Очаквани резултати

Изграждането на новия електрифициран железен път ще доведе до намаляването на времето за пътуване, намаляването на замърсяването на околната среда, повишаването безопасността на движение, понижаването на разходите за поддържане на железопътната инфраструктура и др.

Изграждане на системи за сигнализация, телекомуникации и SCADA за цялата линия

Търг за избор па изпълнител:               обявен на 20 декември 2006 г.

Срок за подаване на оферти:               31 май 2007 г.

Оценка на подадените оферти :         извършена в съответствие с правилата на ЕС и програма ИСПА

Възлагане на договора:                          5 септември 2007 г.

Изпълнител:                                            Консорциум между „Талес рейл

сигналинг солушънз" (Австрия) и „Алкател Лусент" Румъния

Стойност на договора:                         35 557 047.06 евро

Продължителност:                                37 месеца (до октомври 2010 г.)

Цели и обхват на договора

Обхватът на договора включва проектирането, доставката, монтажа, тестването и въвеждането в експлоатация на системи за сигнализация и телекомуникации, включително осигуряването на SCADA, за цялата железопътна линия Пловдив-Свиленград - турска/гръцка граници. Договорът ще бъде в съответствие с договорните условия за Технологично оборудване и проектиране-строителство за електро- и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя, първо издание 1999 г. („Жълта книга на FIDIC").

***

SCADA

Системата за телеуправление на обектите на електрификацията и енергетиката (SCADA) ще осъществява оперативно контрола и управлението на тягови подстанции, секционни постове, гарови разединители и разединителите на неутралните вставки в участъка Пловдив - Свиленград дистанционно от ЦДП (Централен диспечерски пост). Тя ще функционира с използване на мрежата за предаване на данни.

Очаквани резултати

След изграждането на новите съоръжения и железен път и внедряване на осигурителните, телекомуникационни и SCADA системи в участъка ще се развиват скорости от 160 км/ч за конвенционален и до 200 км/ч за неконвенционален железопътен състав.

 

Проект „Техническа помощ за модернизация на железопътната линия Видин-София"

Финансиране                                ИСПА (85%), ДБ (15%)

Договарящ орган                        Министерство на транспорта

Бенефициент                              НК „Железопътна инфраструктура"

Изпълнител                                   Консорциум с водещ партньор Iberica de Estudios e Ingenieria, S.A. (IBERINSA) и членове на консорциума са ILF BERATENDE INGENIEURE ZT GmbH (ILF Consulting Engineers), INGENIERIA Y ECONOMIA DEL TRANSPORTE, S.A. (INECO), "Транссистем" ООД и „Геотехноинженеринг" ЕООД.

Стойност на договора              3 350 000 евро

Тип на договора                         услуга

Срок за изпълнение на договора           24 месеца

Значение на проекта

Този проект е част от проекта "Модернизация на железопътната линия Видин-София-Кулата", който е в списъка с приоритетни проекти за Транс Европейската Транспортна Мрежа до 2020 г. Освен това линията Видин-София-Кулата е част от ТINA мрежата и нейното развитие е с най-висок приоритет за Министерството на транспорта на Република България при развитието на транспортната инфраструктура. Железопътната линия Видин-София ще осигури необходимия капацитет и ще позволи извършването на железопътни услуги в съответствие с тези на Транс-Европейска ос IV в региона. В частност, проекта "Модернизация на железопътната линия Видин-София" ще се свърже с новия мост на р. Дунав между Видин и Калафат. Построяването на моста между Видин и Калафат е планирано за 2010 г.

Обща цел

Общата цел на този проект е да се предостави техническа помощ на Република България за развитие на железопътната инфраструктура в съответствие с политиката на ЕС. Той ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на железопътната си инфраструктура достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейските транспортни мрежи.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени